آزمون کارشناسی ارشد سال 99 رشته علوم و مهندسی آب با 6 گرایش برگزار خواهد شد

به گزارش مجله باهام، اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 99 ضرایب آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب 99 با 6 گرایش برگزار خواهد شد.

آزمون کارشناسی ارشد سال 99 رشته علوم و مهندسی آب با 6 گرایش برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با انتشار اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 99 ضرایب و دروس بعضی از رشته ها تغییر کرد. رشته علوم و مهندسی آب هم یکی از رشته هایی بود که دستخوش این تغییرات شد. در این گزارش قصد داریم تغییرات ضرایب و دروس رشته علوم و مهندسی آب را برای کنکور 1399 نسبت به سال قبل معین کنیم تا داوطلبان بتوانند در صورت لزوم برنامه مطالعاتی خود را با این تغییرات ضرایب و دروس در رشته علوم و مهندسی آب منطبق نمایند.

مطابق دفترچه کنکور کارشناسی ارشد 99 که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته علوم و مهندسی آب نیازی به داشتن مدرک کارشناسی با رشته مرتبط نیست. فارغ التحصیلان کلیه رشته های دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد این رشته هستند.

رشته علوم و مهندسی آب در مقطع کارشناسی ارشد دارای 5 گرایش است که شامل: آبیاری و زهکشی، سازه های آبی، منابع آب، هواشناسی کشاورزی، مدیریت و برنامه ریزی منابع آب می گردد.

با توجه به اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد سال 99 رشته گرایش علوم و مهندسی آب گرایش هیدروانفورماتیک با کد ضریب 3 به 5 رشته گرایش قبلی افزوده شده است.

ضرایب و گرایش های علوم و مهندسی آب براساس دفترچه آزمون سال 99

عناوین دروس امتحانی 1- زبان عمومی و تخصصی انگلیسی، 2- ریاضیات، 3- هیدرولیک و هیدرولیک انهار، 4- رابطه آب و خاک و گیاه، 5- سیستم های آبیاری، 6- مهندسی زهکشی، 7- هیدرولوژی، 8- مکانیک خاک، 9- ساختمان های انتقال و توزیع آب، 10- هیدرولوژی آب های سطحی و زیرزمینی، 11- آمار و احتمالات، 12- مدیریت منابع آب، 13- دروس تخصصی هواشناسی کشاورزی هوا و اقلیم شناسی، زراعت، باغبانی، خاک شناسی، آبیاری، گیاه پزشکی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 790

به "آزمون کارشناسی ارشد سال 99 رشته علوم و مهندسی آب با 6 گرایش برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون کارشناسی ارشد سال 99 رشته علوم و مهندسی آب با 6 گرایش برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید