شروع بزرگترین رزمایش های سایبری دنیا

به گزارش مجله باهام، بزرگترین و پیشرفته ترین مانورهای سایبری بین المللی امروز (دوشنبه) از سوی مرکز دفاع سایبری عالی مشترک ناتو در استونی شروع به کار کرد.

شروع بزرگترین رزمایش های سایبری دنیا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، براساس گزارش این مرکز، رزمایش های سالانه مذکور موجب می گردد تا کارشناسان ملی حوزه سایبری فرصتی استثنایی برای تمرین حفاظت از سیستم های آی تی و زیر ساخت حیاتی کشورهایشان که تحت حمله سایبری مهمی قرار گرفته است، حفاظت نمایند.

در بیانیه این مرکز آمده است: رزمایش سپرهای قفل شده 2019 از هشتم تا دوازدهم آوریل ادامه دارد و بر لزوم درک بهتر و بیشتر میان کارشناسان و تصمیم گیرندگان در سطوح مختلف تاکید دارد. این رزمایش بزرگترین و پیشرفته ترین رزمایش سایبری واقعی در دنیا است.

انتظار می رود شرکت نمایندگان در این رزمایش ها در یک بازی استراتژیک شرکت نمایند که در آن یک کشور خیالی به نام بریلیا که در حال برگزاری انتخابات است، با وخامت اوضاع امنیتی روبرو می گردد. براساس سناریوی این بازی، کشور مذکور با حملات سایبری هماهنگ روبرو می گردد که در موارد بسیاری از جمله در سیستم های تصفیه آب، شبکه های برق و شبکه های ایمنی 4جی اختلال ایجاد می نماید.

شرکت نمایندگان در این مانورها به عنوان تیم های واکنش سریع سایبری وارد عمل می شوند تا به بریلیا برای مدیریت این شرایط یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 190

به "شروع بزرگترین رزمایش های سایبری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بزرگترین رزمایش های سایبری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید