آلمان و اروپا نباید بر اساس ذائقه ترامپ تصمیم گیری نمایند

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، روزنامه تاگس اشپیگل در شماره امروز خود با اشاره به اهمیت نقش آلمان و کشورهای اروپایی در مورد مسائل بین المللی نوشت: اروپا باید به عنوان یک قدرت دنیای عمل کند. اتحادیه اروپا بسیار فراتر از یک کشور در دنیا وسعت داشته و میزان تاثیرگذاری آن بی شک بیشتر از یک کشور است.

آلمان و اروپا نباید بر اساس ذائقه ترامپ تصمیم گیری نمایند

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

اروپا باید از ظرفیت های سیاسی و مالی خود برای ایفای نقش بیشتر در عرصه بین الملل استفاده کند.

این روزنامه با اشاره به اختلافات اخیر میان کشورهای عربستان و کانادا نوشت: دموکراسی خواستار و دموکراسی گرایان باید در چنین شرایطی خود را در جبهه کانادا دانسته و از این راه برای ترغیب عربستان نسبت به رعایت حقوق بشر استفاده نمایند.

تمامی اعضای اتحادیه اروپا باید دیپلمات ها و سفرای عربستان در کشورهای خود را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به عملکرد حقوق بشری عربستان اعلام نمایند. این یکی از مهمترین راههایی است که می توان به واسطه آن تمرین دموکراسی کرد.

تاگس اشپیگل در بخش دیگری از این مطلب آورده است: نباید فراموش کنیم که اروپا اگر بخواهد می تواند بیشترین تاثیرگذاری را در برابر آمریکا در صحنه بین الملل داشته باشد. چه کسی گفته که کشوری، مناسبتی یا رابطه ای بین المللی به مذاق ترامپ خوش نمی آید، اروپا باید جا پای آن گذاشته و بر آن اساس خط مشی خود را رقم بزند؟!

اکنون زمان آن فرا رسیده تا اروپا به مثابه یک قدرت جهانی خود را به جهانیان نشان دهد. فراموش نکنیم که ولفگانگ ایشنگر رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به تازگی اعلام نمود که اروپا در مقایسه با آمریکا وسعت بیشتری از غرب را در اختیار دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 534

به "آلمان و اروپا نباید بر اساس ذائقه ترامپ تصمیم گیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و اروپا نباید بر اساس ذائقه ترامپ تصمیم گیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید