آمادگی چین و آمریکا برای توافق تجاری، آتش بس در نبرد تعرفه ها

به گزارش مجله باهام، روسای جمهوری چین و آمریکا در دیدار خود در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن آمادگی خود را برای دستیابی به توافق تجاری اعلام کردند.

آمادگی چین و آمریکا برای توافق تجاری، آتش بس در نبرد تعرفه ها

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شینهوا،دونالد ترامپ که ماهها بود نبرد تجاری با چین را آغاز نموده بود در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در اوزاکا ژاپن در دیدار با شی جین پینگ رییس جمهوری چین، خاطرنشان کرد که او آماده توافق تاریخی با شی است. بر اساس گزارش های منتشر شده دو طرف موافقت خود برای از سرگیری مذاکرات برای رسیدن به یک توافق تجاری بر اساس احترام متقابل اعلام نموده اند.

شینهوا گزارش داده در این نشست طرف آمریکایی متعهد شده که دیگر تعرفه جدیدی برای محصولات چینی وضع نگردد تا مسائل میان دو طرف طی مذاکرات حل و فصل گردد. ترامپ در این نشست خاطرنشان کرد واشنگتن می خواهد روابط تجاری نزدیکتری با پکن برگزار کند. او همچنین با اشاره به اینکه واشنگتن آماده برقراری توافق تجاری عادلانه تری با پکن است، گفت: دستیابی به چنین توافقی، تاریخی خواهد بود.

ترامپ در ابتدای این دیدار گفت که ما ابتدا (برای توافق) خیلی نزدیک بودیم سپس اتفاقاتی افتاد که این نزدیکی را کمی تضعیف کرد اما اکنون کمی نزدیک تر هستیم.

رئیس جمهوری چین هم در ابتدای این دیدار گفت که همکاری میان آمریکا و چین به عنوان قدرت های بزرگ مالی دنیا، بهتر از اصطکاک و گفت و گو هم بهتر از رویارویی است. شی جین پینگ تاکید نموده که با وجود تغییر شرایط دنیای و روابط چین و آمریکا طی 40 سال گذشته یک حقیقت هم چنان دست نخورده باقی مانده است؛چین و آمریکا هر دو از همکاری با هم سود می برند و از تقابل ضرر می نمایند.

5050

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 250

به "آمادگی چین و آمریکا برای توافق تجاری، آتش بس در نبرد تعرفه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین و آمریکا برای توافق تجاری، آتش بس در نبرد تعرفه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید