ائتلاف عراقیون متشکل از نیرو های سیاسی و چهره های مستقل ملی است

به گزارش مجله باهام، رهبر جریان حکمت ملی عراق از تشکیل ائتلافی جدید در این کشور اطلاع داد و خواهان پیوستن نیرو های سیاسی عراقی به این ائتلاف شد.

ائتلاف عراقیون متشکل از نیرو های سیاسی و چهره های مستقل ملی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق عصر امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود با اعلام تشکیل ائتلاف عراقیون گفت: امروز در حالی کنار هم جمع شده ایم که کشورمان با چالش های عظیم و پرمخاطره ای درگیر شده است. با گسترش اپیدمی کرونا که دنیا را درنوردیده و عراق نیز شاهد گسترش این بیماری و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان است. از خداوند متعال برای فرزندان میهنمان و همه بشریت صحت و سلامت و برای مبتلایان شفای عاجل و برای جان باختگان رحمت و غفران و برای خانواده هایشان صبر و اجر طلب می کنیم.

وی ادامه داد: همزمان شاهد بحران مالی سخت و کاهش شدید درآمد های کشور هستیم که به چالشی عظیم دربرابر دولت تبدیل شده و ترتیب اولویت بندی های آن را تغییر داده است، اولویت هایی که در رأس آن ها تأمین حقوق کارکنان و فراهم کردن بودجه های ضروری برای ایجاد شغل و نیز بودجه های لازم برای پیشرفت و شکوفایی کشور و افزایش درآمد های آن است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه همه تحت فشاری شدید هستیم که نتیجه مجموعه ای از بحران های امنیتی و اداری و اجتماعی و سیاسی است، اضافه کرد: در بخش پویای صحنه سیاسی ملی با اراده مردمی و جوانی مواجهیم که برای اصلاحات کمر همت بسته و عزم خود را جزم نموده است. جوانان ما به نحوی درخشان در تظاهراتی مسالمت آمیز و مطلعانه و مسئولانه اراده خود را بیان کردند و در این راه خون های پاکی ریخته شد. رویارویی با این چالش ها و تحقق مطالبات ملت و جوانانمان گام های جدی و فوری در همه سطوح سیاسی و مالی و مجلس و دولتی را لازم دارد.

سید عمار الحکیم در ادامه خاطرنشان کرد: در این چارچوب و با در نظر دریافت مسئولیت ملی خویش و در صدمین سالروز انقلاب جاودانه 1920 تشکیل ائتلاف مجلسی عظیمی را اعلام می کنیم. ائتلافی عظیم و فراگیر که فعالیت خود را از نهاد حکومت شروع می نماید و در فضای حکومت عمل می نماید و نتیجه کوششش نیز به سود حکومت خواهد بود. ائتلافی که از دولت مقتدر قدرتمند دارای حاکمیت ارضی و اراده ناب مردمی حمایت می نماید، به دور از سهمیه بندی ها و برنامه های تنگ و بسته باند ها و دسته ها و خارج از زدوبند های مشکوک و تفاهمات بی نتیجه موقت.

وی توضیح داد: این ائتلاف عظیم که از گروهی از نیرو های سیاسی و چهره های مستقل ملی تشکیل شده به خواست اعضایش ائتلاف عراقیون نام گرفته تا بازتاب راستین تحولات پی در پی کشور باشد و اعتدال و میانه گرایی و حمایت از پروژه ملی و گفتمان وحدت طلب را بنیان پایدار نمایندگی صریح و عادلانه نیرو های حکومتی سازد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه اهداف ائتلاف عراقیون را اینگونه تشریح کرد:

* تقویت حکومت و نهاد های آن و کمک به اجرای برابر قانون درمورد همگان و بازگرداندن اعتماد به نظام سیاسی کشور؛

* حمایت از نیرو های مسلح کشور، شامل ارتش و پلیس و حشد الشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم و نیرو های پیشمرگه در چارچوب نهادینه شده آن ها و در چارچوب پایبندی آن ها به مسئولیتشان درون ساختار های قانونی و سیاست های حکومت؛

* کمک به فرایند اصلاحات جدی و شجاعانه و قاطعانه در مبارزه با فساد و تضییع اموال عمومی و تحقق مطالبات مشروع ملت و حمایت از آن.

* تقویت روش اعتدالی در حمایت از ثبات سیاسی کشور و دور کردن عراق از جبهه بندی های منطقه ای و نزاع های بین المللی و تبدیل کردن آن به بازیگری اصلی در فرایند نزدیک کردن دوستان و برادران به یکدیگر و حل بحران ها و برطرف نزاع ها در منطقه و کمک به برقراری روابط محبت آمیز و تقویت منافع متقابل با کشور های منطقه و دنیا.

* تأکید بر مطالبه اساسی برگزاری انتخابات پیش از موعد. انتخاباتی شفاف و عادلانه که در آن حقوق همگان بدون هیچ تبعیض یا فریبکاری تأمین گردد و کمک به تدارک مقدمات اجرای آن.

* حمایت از کوشش ها برای اصلاح و بهبود واقعی نظامی سیاسی کشور به صورتی کلی و کنار گذاشتن روش های بی فایده توافقی که فرایند اصلاح و ساخت و بازسازی کشور را متوقف نموده است.

* تقویت اقدامات برای توسعه بهداشتی و مالی و بازگشت به دوره پیشگامی عراق.

* حمایت از فرایند بازسازی و تأمین خدمات در استان های جنوبی و تقویت حکومت های محلی و حمایت از بازگشت آوارگان و بازسازی مناطق آزادشده از چنگ داعش تا رسیدن به مرحله خدمات عادلانه و تأمین زندگی آزاد و شرافتمندانه برای همه شهفرایندان.

به گزارش کانال تلگرامی سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه با بیان اینکه ویژگی ائتلاف امروز ما شمار بالای نمایندگان عضو آن در مجلس است، اما به شمار کرسی ها بسنده نمی نماید بلکه می کوشد که الگوی تازه ای در مدیریت مطلعانه و مسئولانه سیاست ارائه کند، گفت: باید همه کوشش های مخلصانه و خیرخواهانه در کشور، اهم از نیرو های و چهره های مجلسی و دولتی و تشکل های سیاسی و نهاد ها و فعالان مدنی در همه عرصه ها با یکدیگر متحد شوند تا به هدف یگانه و کانونی ای برسند که همانا کوشش و تقویت حکومت مقتدر است.

وی تاکید نمود: بدون حکومت مقتدر نمی توان به جنگ چالش ها و بحران ها رفت. بدون حکومت مقتدر نمی توان از حقوق صیانت کرد و حرمت ها را پاس داشت. بدون حکومت مقتدر نمی توان مانع از فساد شد و دست سارقان و جنایتکاران را برید. پس از حکومت مقتدر و قدرتمندی که بتواند حقوق مردم را تأمین و آینده جوانان و فرزندانمان را تضمین کند گریز و گزیری نداریم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه جنگ و دعوا، نزاع و ترور شخصیت، بدنام کردن این و آن و غبارآلود کردن فضا بس است، توضیح داد: امروز روز اقدام و اصلاح است. روز رقابت سالم در چارچوب نهاد حکومت و نه خارج از آن.

سید عمار حکیم با دعوت از همه سیاسیون برای حضور در این ائتلاف گفت: ما در ائتلاف عراقیون به سوی دیگر ائتلاف های سیاسی و اجتماعی و مردمی پایدار بر پایه همکاری و همبستگی و هم افزایی دست خود را دراز می کنیم. برای خدمت به میهن و ملتمان و یکپارچه سازی کوشش ها برای فعال سازی نقش مجلس و تصویب قوانین لازم برای تأمین خدمات و حمایت از راستا اصلاحات در کشور. تأکید می کنیم که به هرکس که خواهان پیوستن به این ائتلاف باشد، هرکس که در خود توانایی ایثار و فداکاری و غلبه دادن منافع عالی کشور بر هر منفعت دیگری را می بیند خوش آمد می گوییم.

وی در سرانجام مطرح کرد: به کمک خدا به راستا اصلاح سیاسی و بازگشت اقتدار حکومت و حاکمیت و تثبت اعتدال و ثبات ادامه می دهیم و در این راه از سرزنش ها بیم نداریم که حق قطب نمای ما و تحقق رؤیای جوانانمان هدف اصلی ماست. به کمک خداوند متعال. درود بر مرجعیت مطلع، و نیرو های مسلح، و حشد الشعبی، و شهدای والا مقامی که در راه این میهن جان سپردند. درود بر ملت عظیم عراق.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1205

به "ائتلاف عراقیون متشکل از نیرو های سیاسی و چهره های مستقل ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف عراقیون متشکل از نیرو های سیاسی و چهره های مستقل ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید