ادامه تنش بین آمریکا و اروپا بر سر روابط تسلیحاتی و نظامی

به گزارش مجله باهام، تازه ترین اسناد فاش شده نشان می دهد که آمریکا با ارائه ضرب الاجل از اتحادیه اروپا خواسته است تا روابط نزدیک با صنایع تسلیحاتی و نظامی ایالات متحده را حفظ کند.

ادامه تنش بین آمریکا و اروپا بر سر روابط تسلیحاتی و نظامی

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در حالی که روابط آمریکا و اروپا طی سال های اخیر به خاطر اصرار دونالد ترامپ بر افزایش هزینه های نظامی کشورهای اروپایی و تهدید رئیس جمهور آمریکا برای خروج از سازمان ناتو به شدت متشنج شده است، اسناد فاش شده از نشست 22 ماه می بین مقام های آمریکایی و اعضای کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا نشان می دهد که دولت ترامپ برای متحدان اروپایی اش ضرب الاجلی را مشخص نموده و از آنها خواسته است تا تغییراتی در سیاست دفاعی خود ایجاد نموده تا از این مساله مطمئن گردد که اروپا همچنان روابط نزدیک دفاعی و تسلیحاتی خود را با شرکت های آمریکایی حفظ خواهد نمود.

این خبر را روزنامه اسپانیایی ال پایس منتشر نموده است. این روزنامه اسپانیایی اضافه کرد: مقام های آمریکایی در این نشست به همتایان اروپایی شان هشدار داده اند که اگر بروکسل با مشارکت شرکت های نظامی آمریکایی در فراوری سامانه های تسلیحاتی جدید موافقت نکند، احتمالا در صورت مواجهه با تهدیدات در آینده تنها خواهد ماند.

در این نشست مایکل مورفی معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا هشدار داده است که اگر لحن و روح قوانین اروپا درباره توسعه و فراوری تسلیحات نظامی تغییر نکند، و شرکت های آمریکایی اجازه مشارکت در روند فراوری و توسعه تسلیحات جدید را نداشته باشند، در صورت مواجهه با هرگونه تهدیدی در آینده، احتمالا تنها خواهد ماند.

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به عدم تناسب بین سامانه های تسلیحاتی آمریکایی و اروپایی هشدار داده و گفته است: این مساله احتمالا موجب خواهد شد تا ارتش های دو طرف قادر به مبارزه و مقابله با تهدیدات مشترک نباشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 235

به "ادامه تنش بین آمریکا و اروپا بر سر روابط تسلیحاتی و نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تنش بین آمریکا و اروپا بر سر روابط تسلیحاتی و نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید