ارز 4200 تومانی امتیازی ویژه برای عده ای خاص و مانعی برای فعالان مالی است

به گزارش مجله باهام، وزیر امور مالی و دارایی گفت: اگرچه ارز 4200 تومانی مانع فعالیت فعالان بخش خصوصی می گردد و امتیازات ویژه ای را برای بعضی از افراد که دسترسی خاص دارند، دارد، اما حذف نکردن آن هیچ هزینه ای برای مسئولان اجرایی تصمیم گیر ندارد.

ارز 4200 تومانی امتیازی ویژه برای عده ای خاص و مانعی برای فعالان مالی است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، احسان خاندوزی امروز در اولین حضور خود در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارداشت: فعالان مالی در بخش های غیردولتی که بازیگران اصلی نبرد نابرابر مالی محسوب می شوند بار ها در جلسات مختلف از مشکلاتی که بیشتر جنبه داخلی دارد تا خارجی گلایه کردند.

وی با بیان اینکه بازیگران جنگ مالی ما از بار مجوز های بی قاعده هم شکایت دارند اضافه نمود: مجوز هایی که نه تنها منشأ اعمال سلیقه و رانت است، بلکه به یک مانع اساسی برای هر فعالیت مالی در کشور تبدیل شده است و مقاومت بعضی مسئولان دولتی باعث شده باوجود اقدامات خوب برای تسهیل مجوز های مالی در آنجا هم نتوانیم هدف گذاری های امیدبخش را در مرحله عمل برای فعالان مالی تسهیل کنیم.

وزیر امور مالی و دارایی توضیح داد: برترین عملیاتی که از دولت در مواجهه با بخش خصوصی می توان انتظار داشت، این است که مسأله توسعه اقتصاد ایران باشد و از حقوق فعالان مالی محافظت گردد. این درحالی است که تصمیم گیری هایی که در بسیاری از نهاد ها و شورا ها صورت می گیرد تحمیل هزینه آن بر فعالان بخش خصوصی است.

وی بیان داشت: بار ها در مورد حذف ارز 4200 تومانی صحبت شده، اما عدم تغییر این تصمیمات هیچ هزینه ای برای مسئولان اجرایی ندارد، در حالی که باعث اعطای امتیازات ویژه برای کسانی می گردد که دسترسی خاص دارند و بعلاوه مانع فعالیت فعالان بخش خصوصی می گردد.

خاندوزی با بیان اینکه تصمیمات مجرد بخش خصوصی و دستگاه های دولتی بدون اضلاع دیگر به ثمر نمی رسد، گفت: مکلف کردن مدیران دستگاه های اجرایی به الکترونیکی شدن فرایند های اداری در کمترین زمان تنها راه بازگرداندن امید به فعالان بخش خصوصی است.

وی اضافه نمود: باید مدیران دولتی را وادار کرد که میز های خود را کوچک و از امضا های طلایی برای توسعه مالی ایران چشم پوشی نمایند.

خاندوزی توضیح داد: حرکت ما در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حرکت برخلاف جهت حرکت رودخانه است بنابراین نباید ناامید شویم و باید بدانیم این مقاومت ها در برابر تسهیل کسب و کار در کشور هایی که راستا توسعه را پیموده اند، وجود داشته است.

وی با اشاره به گلایه رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد حضور نیافتن مسئولان دولتی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: اگر جلسات شورا براساس موضوعات تخصصی برگزار گردد ما می توانیم در هر جلسه از وزرای مرتبط بخواهیم که حتما در موضوع تخصصی خودشان حضور داشته باشند.

وزیر امور مالی و دارایی گفت: پیشنهاد رئیس اتاق بازرگانی در مورد حضور رئیس جمهور در یکی از جلسات سالانه شورا را پیگیری خواهم کرد و پیشنهاد می کنم که برای برطرف موانع کارآفرینی و سرمایه گذاری های خاص در بخش های مختلف کمیته ای برای برطرف موانع سرمایه گذاری های خاص ذیل دبیرخانه شورا شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1958

به "ارز 4200 تومانی امتیازی ویژه برای عده ای خاص و مانعی برای فعالان مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز 4200 تومانی امتیازی ویژه برای عده ای خاص و مانعی برای فعالان مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید