استقلال برای بار دوازدهم به فینال جام حذفی رسید

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران، سی و سومین دوره از رقابتهای جام حذفی کشور به ملاقات نهایی رسید و آبی پوشان تهران پر افتخارترین تیم این مسابقات نیز در مرحله نیمه نهایی با عبور از سد پرسپولیس به ملاقات پایانی این مسابقات رسیدند.

استقلال برای بار دوازدهم به فینال جام حذفی رسید

استقلال که با 7 عنوان قهرمانی در جام حذفی بالاتر از پرسپولیس، ذوب آهن، سپاهان، ملوان و سایر تیم های قرار گرفته است، برای دوازدهمین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات به فینال رسید تا از این نظر هم دارای رکوردی باشد که رسیدن به آن برای دیگر تیم ها سخت است.

بعد از استقلال، پرسپولیس با 8 بار حضور در فینال و 6 عنوان قهرمانی دومین تیم پر افتخار جام حذفی هست و ذوب آهن با 5 بار حضور در فینال و 4 قهرمانی در جای بعدی قرار گرفته است.

سپاهان تیمی است که با 4 بار حضور در فینال و 4 قهرمانی، آمار صد در صد پیروزی در دیدارهای نهایی این مسابقات را دارد و چهارمین تیم پر افتخار جام حذفی است. تیم قدیمی و ریشه دار ملوان انزلی هم با 7 بار حضور در فینال و 3 قهرمانی پنجمین تیم پر افتخار در جام حذفی به حساب می آید.

به جز این 5 تیم، هیچ تیمی بیشتر از یک بار پیروز به فتح جام حذفی نشده است. تراکتور، بهمن کرج، فجر سپاسی، برق شیراز، صبا باتری تهران، نفت تهران، شاهین اهواز و سایپا دیگر تیم هایی هستند که هر کدام یک بار پیروز به قهرمانی در جام حذفی شده اند.

در بین تیم هایی که نام شأن در فهرست قهرمانان جام حذفی آمده است، بهمن کرج، برق شیراز، صباباتری تهران، نفت تهران و شاهین اهواز تیم هایی هستند که منحل شدند و دیگر فعالیتی در فوتبال ندارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1297

به "استقلال برای بار دوازدهم به فینال جام حذفی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال برای بار دوازدهم به فینال جام حذفی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید