افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا

به گزارش مجله باهام، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا گفت: واقعیت این است که بسیاری از معلمان با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، ایثارگرانه وقت خیلی زیادی صرف می کنند که از این جهت ممنون آنها هستیم.

افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش درباره اقدامات صورت گرفته از سوی معلمان در زمان شیوع کرونا و ادامه فرایند آموزش کشور گفت: در خصوص تداوم جریان آموزش معلمان نقش بسیار مهمی داشتند. علاوه بر این که هماهنگی های لازم را با خانواده ها انجام می دهند، با توجه به شرایط فعلی سعی کردند، هیچ دانش آموزی بدون برنامه آموزشی نباشد.

وی با بیان اینکه معلمان برای دانش آموزانی که در کلاس درس حاضر شده اند، برنامه های مدون دارند، گفت: معلمان علاوه بر این در شبکه شاد و فضای مجازی فعالیت هایشان را برای آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیلی در کلاس ها حضور ندارند، پیگیری خواهند کرد.

حکیم زاده گفت: توصیه اکید ما به خانواده ها این است که همراهی و همکاری بیشتری با معلمان داشته باشند تا با کمک هم بتوانند شرایط بهتری را برای یادگیری دانش آموزان فراهم کنند. معلمان تلاش دارند در این برهه، هم از ظرفیت فضای مجازی و هم از ظرفیت آموزش حضوری همزمان استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر خانواده ها در زمینه تنظیم برنامه آموزشی با معلمان همکاری کنند، می توانند از فرصت هایی که در بستر فضای مجازی، تلویزیونی و آموزش حضوری فراهم شده به صورت مکمل و نه به صورت موازی استفاده کنند. توصیه اکیدمان برای معلمان این است که نقشه یادگیری داشته باشند و آن را به خانواده ها اعلام کنند.

وی افزود: پیشنهادم این است که معلمان فعالیت هایشان را تقسیم کنند؛ به این صورت که تدریس یا ارائه آموزش را به شکل حضوری انجام دهند و حل تمرین و انجام تکالیف را در شاد اجرا کنند. یا اینکه تدریس را در فضای شاد انجام دهند و کلاس های حضوری را برای حل تمرین، رفع اشکال و تشخیص عمیق یادگیری اختصاص دهند. اگر بتوانند نقشه یادگیری را تنظیم کنند به نظر می رسد که می توانند با هماهنگی بیشتر نتیجه بهتری بگیرند.

حکیم زاده در واکنش به اینکه ظاهرا ساعت کار معلمان با آموزش مجازی بیشتر شده و بعضا تا شب جوابگوی دانش آموزان هستند، گفت: توصیه ما این است که معلمان برنامه را تنظیم کنند و دانش آموزان و خانواده ها هم مطابق برنامه منظم با معلمان تعامل داشته باشند؛ یعنی اگر معلم برنامه مشخص خود را اعلام کند که چه ساعت هایی در شاد و چه ساعت هایی به صورت حضوری هست، این توقع ایجاد نخواهد شد که در ساعت های متمادی و هر زمان که دانش آموز اراده کند، معلم در خدمتش باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که بسکمک از معلمان با توجه به شرایط خاصی که وجود دارد، ایثارگرانه وقت خیلی زیادی صرف می کنند که از این جهت ممنون آنها هستیم.

وی درباره سه میلیون دانش آموزی که به شاد متصل نشدند؟ گفت: ما در آموزش و پرورش منتظر این نماندیم که دانش آموزان حتما به شاد متصل شوند و برای همه دانش آموزان صرف نظر از وصل شدن برنامه شاد، آموزش در بسترهای مختلف تدوین شده است و هیچ دانش آموزی به دلیل نداشتن تبلت از آموزش جا نماند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1346

به "افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ساعت کاری معلمان در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید