افزایش مشاوران غیرنظامی همزمان با خروج نظامی ناتو از افغانستان

به گزارش مجله باهام، دبیرکل سازمان ناتو درباره چگونگی ادامه پشتیبانی از دولت افغانستان گفت که به وسیله کارشناسان و مشاوران غیرنظامی به پشتیبانی از دولت کابل ادامه می دهیم.

افزایش مشاوران غیرنظامی همزمان با خروج نظامی ناتو از افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو بیان کرد که پس از دو دهه یاری به افغانستان، نیروهای امنیتی افغان به اندازه کافی نیرومند هستند تا از کشورشان دفاع نمایند.

وی به آسوشیتدپرس گفت که افغانستان جهت طولانی را برای نیرومند شدن نیروهای امنیتی، پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی طی نموده است بنابراین این افغان ها هستند که مسئولیت صلح و ثبات در کشورشان را به طور کامل بر عهده می گیرند.

استولتنبرگ درباره چگونگی یاری به دولت افغانستان نیز گفت که کشورهای عضو ناتو به وسیله کارشناسان غیرنظامی با مشارکت در بودجه نیروهای امنیتی و پشتیبانی از مذاکرات صلح این کشور از دولت کابل پشتیبانی خواهند کرد.

دبیرکل ناتو درباره آموزش نیروهای امنیتی افغان نیز اعلام نمود که این سازمان در حال آنالیز امکان ارائه آموزش های خارج از کشور برای نیروهای امنیتی افغانستان است، اما تصمیم نهایی تا به امروز گرفته نشده است.

در حالی که طالبان خواهان خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان است اما هنوز تعیین نیست که چه تعداد از نیروهای غربی در این کشور باقی خواهند ماند.

استولتنبرگ درباره فرودگاه بین المللی کابل نیز گفت که سازمان ناتو میخواهد برای تامین امنیت فرودگاه کابل به پشتیبانی اقتصادی ادامه دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1770

به "افزایش مشاوران غیرنظامی همزمان با خروج نظامی ناتو از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مشاوران غیرنظامی همزمان با خروج نظامی ناتو از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید