افشاگری بی بی سی درباره ادعای غرق شدن مهاجران افغان از سوی ایران، عکس

به گزارش مجله باهام، ایرنا نوشت: پایگاه خبری هزارستان افغانستان روز شنبه گزارش داد که پشت پرده توطئه غرق شدن مهاجران افغان در مرز ایران یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و یک خبرنگار وابسته قرار دارند.

افشاگری بی بی سی درباره ادعای غرق شدن مهاجران افغان از سوی ایران، عکس

پایگاه خبری هزارستان افغانستان امروز در خبری به نقل از یک منبع آگاه از حقایق پشت پرده در باره خبر ادعایی شکنجه و غرق کردن مهاجرین افغان توسط مرزبانان ایران در نقطه مرزی ذوالفقار پرده بر داشت.

براساس این گزارش این منبع که خود از نجات یافتگان این حادثه تکان دهنده و توطئه آمیز علیه ایران بود و خواست نامش فاش نگردد به شبکه خبری بی بی سی گفت که یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و یک خبرنگار وابسته پشت پرده سناریوی توطئه آمیز آمریکا علیه ایران در این حادثه قرار دارند.

پس از آنکه شبکه بی بی سی انگلیس دیروز آدینه به نقل از یک منبع آگاه از دست پنهان دولت آمریکا در پشت پرده حقایق تلخ غرق شدن مهاجران افغان در مرز ایران و دسیسه سازی علیه ایران اطلاع داد، ساعاتی نگذشت که با واکنش تهدید آمیز آمریکا رو به رو شد و پس از اعمال فشار مقامات آن کشور به مدیران این شبکه انگلیسی، دو ویدیو مربوط به این توطئه از خروجی وب سایت آن حذف شده است.

این منبع که خود از نجات یافتگان این حادثه تکان دهنده و توطئه آمیز علیه ایران بود و خواست نامش فاش نگردد، به بی بی سی گفته بود:

این حادثه تلخ پیشتر توسط یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و پدرام قاضی زاده مسوول بخش غربی مرکز روزنامه نگاران افغانستان و خبرنگار پیشین خبرگزاری روزنامه طلوع نیوز این کشور طراحی و اجرا شده بود تا هم برایشان منفعت اقتصادی داشته باشد و هم سیاست های دیکته شده علیه ایران و افغانستان را اجرا نموده باشند.

براساس این گزارش، این دو نفر از ابتدا در یک برنامه از پیش طراحی شده، خود را راه بلد منطقه مرزی ایران و افغانستان جا زده بودند تا بتوانند مهاجرین را به ساحل سیلابی رودخانه موسمی هریررود برسانند.

این دو نفر بعد از آنکه تا آن مرحله طرح خود را اجرا کردند، به شهروندان مظلوم افغانستانی دستور دادند تن خود را به آب بزنند و البته قبل از آن همه پول های آن ها را گرفتند تا دیگر راه بازگشتی برای آن ها باقی نماند. این در حالی بود که عمق هریررود به دلیل بارندگی زیاد قبل از این حادثه به طور موقت به دو متر رسیده بود و شدت جریان آن هم از حدانتظار فراتر رفته بود.

این طراحی توطئه آمیز تا این مرحله به خوبی اجرا شده بود تا اینکه حوادث بعدی طبق انتظار این دو عامل آمریکایی رخ داد و از این پس نوبت به اجرای سناریوی اصلی خود در شبکه های هوادار آمریکا رسید.

در این مرحله پدارم قاضی زاده به خاطر دلارهای آمریکایی سعی کرد روایتی سراسر دروغ را با یاری این افسر آمریکایی تدوین و طبق نقشه در شبکه آمریکایی و سعودی ایران اینترنشال به نحوی که در رسانه های منطقه ای و بین المللی انعکاس یافت وارونه سازی نمایند.

این منبع در انتها به بی بی سی گفت که پدارم قاضی زاده و این افسر آمریکایی که در این گزارش نامی از او برده نمی گردد، هر چه سریعتر در دستگاه های قضایی معتبر و بی طرف محاکمه و مجبور به پاسخگویی به جنایت های توطئه آمیز خود شوند.

رسانه های افغانستان در 12 اردیبهشت ماه به نقل از افرادی که در ظاهر بطور غیرقانونی از استان هرات افغانستان وارد خاک ایران شده و در رودخانه هریررود غرق شده بودند، ادعا کردند که این افراد توسط مرزبانان ایرانی شکنجه و مجبور به انداختن خود به رودخانه شده اند.

تا به امروز اصل قضیه روشن نیست اما دولت های ایران و افغانستان هیأت مشترکی را برای آنالیز این رویداد انتخاب نموده اند.

وزارت خارجه افغانستان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام نموده بود که در نتیجه مذاکرات صورت گرفته بین کابل و تهران درباره پیدا کردن حقایق پیرامون ادعای به رودخانه انداختن مسافران افغان توسط مرزبانان ایران در مرز دو کشور، هیات نمایندگان مشترک مرزی تحقیق نمایند.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است که این تحقیق براساس قرارداد کمیساران مرزی بین ایران و افغانستان که در سال 1335 خورشیدی امضا شده است، شروع خواهد شد.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است، این کشور این حادثه را تا تامین عدالت با تمام قوت آنالیز خواهد نمود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام نموده است که این حادثه در خاک ایران اتفاق نیافتاده و این کشور ادعاهای شکنجه و به آب انداختن این مهاجران را قویا رد می نماید.

310 310 23

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1115

به "افشاگری بی بی سی درباره ادعای غرق شدن مهاجران افغان از سوی ایران، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری بی بی سی درباره ادعای غرق شدن مهاجران افغان از سوی ایران، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید