اف بی آی چین را به سرقت اطلاعات تجاری آمریکا متهم کرد

به گزارش مجله باهام، رئیس پلیس فدرال آمریکا در جلسه ای در جمع سناتورهای آمریکایی مدعی شد که چین در کوشش همه جانبه برای ربودن روش های رجحان مالی آمریکاست.

اف بی آی چین را به سرقت اطلاعات تجاری آمریکا متهم کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریستوفر ری مدیر اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف بی آی) در جمع گروهی از سناتورهای آمریکایی مدعی شد که چین در کوشش همه جانبه ای برای ربودن روش رجحان مالی آمریکا است.

وی گفت که بیش از 1000 تحقیق درباره ربودن مالیکت معنوی وجود دارد که تمامی آنها به چین باز می گردد.

رئیس پلیس فدرال آمریکا که در جمع اعضای کمیته قضایی سنا صحبت می کرد، اضافه نمود: هیچ کشوری بیشتر چین از تهدید ضد امنیتی جدی برای آمریکا به شمار نمی آید. چین در کوشش است که روش های رجحان مالی را به هزینه ما انجام دهد.

ورای ادامه داد: این تهدیدی است که عمیق، گسترده و تحریک آمیز است و اساس تمامی صنایع در آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.

چین با رد اظهارات آمریکا درباره ربایش مالکیت معنوی و عملیات ضداطلاعاتی علیه شرکت های آمریکایی، این ادعاها را ابزاری برای جنگ تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با پکن توصیف نموده است.

هوآ چون ینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد اظهارت رئیس اف بی آی این ادعا را بی اساس توصیف کرد.

وی گفت: ما سرقت یا دزدی نمی کنیم و دروغ هم نمی گوییم.

رئیس جمهور آمریکا سه ماه پیش با صدور فرمانی اجرایی همکاری شرکت های آمریکایی با شرکت فناوری هوآوی چین را ممنوع نمود و بر اساس این فرمان استفاده از تجهیزات مخابراتی شرکت هایی که تهدیدی علیه امنیت آمریکا محسوب می گردد برای شرکت های آمریکایی ممنوع می گردد. (جزئیات بیشتر)

چین معتقد است که آمریکا از عنوان امنیت ملی به عنوان دستاویزی علیه شرکت های چینی استفاده می نماید.

دولت ترامپ معتقد است که تجهیزات مخابرات فراوری شده توسط هوآوی می تواند به عنوان ابزارهای جاسوسی برای پکن مورد استفاده قرار گیرد و از متحدین خود خواسته از فناوری 5G استفاده ننمایند و به این سیستم اعتماد ننمایند اگر چه آمریکا هنوز مستندی برای اثبات ادعای خود علیه هوآوی ارائه ننموده است.

شرکت هوآوی چین که هم اکنون سومین شرکت بزرگ فراوری گوشی های هوشمند در دنیا محسوب می گردد تمام این اتهامات را رد نموده است.

رئیس اف بی آی در ادامه سخنانش در کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا گفت: شرکت های چینی مستقل از حزب کمونیست چین حاکم بر این کشور نیستند و پکن از هر دو روش قانونی و غیرقانونی از جمله هک کردن، اطلاعات را از دانش آموخته های چینی در دانشگاه های آمریکایی و کسانی که در شرکت های آمریکایی فعال هستند بدست می آورد.

وی اضافه نمود: بعضی از دانشگاه های اصلی اساسا یک خط لوله انتقال اطلاعات به چین ایجاد نموده اند.

کریستوفر ورای اضافه نمود: این بدان معنا نیست که ما نباید با چین تجارت انجام دهیم، اما سران شرکت های تجاری و دانشگاه ها و دیگران باید درباره خطرات با دید باز رفتار نمایند.

رئیس اف بی آی در ادامه سخنانش در جمع سناتورها درباره روسیه نیز هشدار داد و گفت که مسکو دومین خطر بزرگ در زمینه تهدیدات ضد اطلاعاتی است.

وی گفت: با وجود کوشش ها برای مقابله با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اما روس ها قطعا در کوشش برای مداخله در انتخابات آمریکا هستند و در مقابل آنها بازدارندگی کافی ایجاد نشده است.

کرملین پیش تر نیز بارها ادعای مداخله و هک کردن کمپین های انتخاباتی مربوط به انتخابات ریاست جمهوری 2016 و انتخابات میان دوره ای سنای آمریکا در سال 2018 را رد نموده است.(جزئیات بیشتر)

رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات 2016 برای به پیروزی رساندن ترامپ، پس از ماه ها کوشش نتوانست در گزارش خود شواهد چشم گیری در این رابطه ارائه دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 267

به "اف بی آی چین را به سرقت اطلاعات تجاری آمریکا متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف بی آی چین را به سرقت اطلاعات تجاری آمریکا متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید