انتقاد حاجی دلیگانی از نحوه اداره صحن علنی از سوی هیات رئیسه

به گزارش مجله باهام، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه از اداره جلسات امروز و دیروز صحن گفت: شاهد عدم رعایت مواد مختلف آیین نامه داخلی مجلس توسط هیأت رئیسه در اداره جلسات دیروز و امروز صحن بودیم.

انتقاد حاجی دلیگانی از نحوه اداره صحن علنی از سوی هیات رئیسه

به گزارش گروه سیاسی خبرگزارذی دانشجو، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: شاهد عدم رعایت مواد مختلفی از آیین نامه مجلس در اداره جلسات دیروز و امروز صحن از سوی هیأت رئیسه مجلس بودیم و درواقع مصوبات مجلس در این دو روز وجاهت قانونی ندارد.

وی اضافه نمود: بر اساس ماده 4 آیین نامه داخلی مجلس همه نمایندگان باید سر جای خود قرار داشته باشند، اما در این دو جلسه شاهد تغییر جای نمایندگان بودیم که این مسأله تابع هیچ دستورالعمل خاصی نبوده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر در جلسه امروز آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد طبق ماده 204 آیین نامه باید در زمان رأی اعتماد بعد از موافقان و مخالفان وزیر صحبت می کرد نه این که ابتدا وزیر صحبت کند و بعد آقای جهانگیری مطالبش را عنوان کند.

حاجی دلیگانی اظهار داشت: علاوه بر این با وجود ثبت نام های صورت گرفته هیأت رئیسه اجازه نداد تا نمایندگان تذکرات و اخطار های خود را در صحن مطرح نمایند و زمانی برای بیان تذکرات 2 دقیقه ای هم در نظر گرفته نشد و تذکرات کتبی هم قرائت نشد که این مسأله مغایر با مواد 194 و 195 آیین نامه است.

وی اضافه نمود: درواقع در بحث عدم اجازه به بیان اخطار ها و تذکر ها شاهد اعمال دیکتاتوری از سوی رئیس و هیأت رئیسه بودیم که جلسات دیروز و امروز را نه طبق آیین نامه و ضوابط بلکه به دلخواه خود اداره می کردند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: همان طور که گفتم رأی گیری های صورت گرفته در این دو جلسه وجاهت قانونی ندارد و من از شورای نگهبان می خواهم اصلاحیه های امروز مجلس در رابطه با مصوبات اعاده شده از سوی آن شورا به مجلس را قبول نکند و مجدد برای آنالیز اصلاح و تصویب، آن ها را به مجلس باز گرداند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1030

به "انتقاد حاجی دلیگانی از نحوه اداره صحن علنی از سوی هیات رئیسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد حاجی دلیگانی از نحوه اداره صحن علنی از سوی هیات رئیسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید