اندونزی سفیر استرالیا را برای شرح در مورد برنامه جاسوسی آمریکا فراخواند

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: دولت اندونزی سفیر استرالیا را فراخواند تا در مورد گزارش های منتشر شده در زمینه مشارکت سفارت استرالیا در جاکارتا در برنامه جاسوسی آمریکا شرح دهد.

اندونزی سفیر استرالیا را برای شرح در مورد برنامه جاسوسی آمریکا فراخواند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ انتشار گزارشی در روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد مبنی بر نقش داشتن سفارتخانه های استرالیا در آسیا در فعالیت های جاسوسی آمریکا موجی از اعتراض را در کشورهای آسیایی به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش احضار سفیر استرالیا در جاکارتا در شرایطی است که دولت اندونزی پیش از این نیز سفیر آمریکا را برای ادای شرح در این خصوص فراخوانده بود. چین نیز روز گذشته خواهان شرح دولت آمریکا در مورد استفاده از سفارت استرالیا برای جاسوسی از این کشور شده است.

افشای اخبار مربوط به نقش استرالیا در شبکه جاسوسی آمریکا در کشورهای آسیایی به ضرر روابط اندونزی با استرالیا خواهد بود.وزارت خارجه اندونزی نیز با انتشار بیانیه ای تاکید نمود، وزیر خارجه این کشور خواهان شرح کامل سفیر استرالیا در جاکارتا در مورد استفاده از تجهیزات و وسایل جاسوسی در سفارت استرالیا در اندونزی شده است.

وزارت خارجه اندونزی اضافه نمود، این گونه فعالیت ها به هیچ وجه نشان دهنده روح همکاری های محبت آمیز دو کشور نیست و دولت اندونزی به شدت این گونه اقدامات را رد می نماید.

این روزنامه استرالیایی به نقل از ادوارد اسنودن افشاگر برنامه اطلاعاتی آمریکا و یک افسر اطلاعاتی سابق استرالیا این خبر را منتشر نموده است.

اسنودن پیش از این نیز اخبار و اطلاعات طبقه بندی شده مهمی را در مورد جاسوسی آمریکا از 35 رهبر سیاسی دنیا از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان منتشر نموده است.

وزارت امور خارجه استرالیا هنوز در مورد این مساله موضع گیری ننموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 300

به "اندونزی سفیر استرالیا را برای شرح در مورد برنامه جاسوسی آمریکا فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی سفیر استرالیا را برای شرح در مورد برنامه جاسوسی آمریکا فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید