اپلیکیشن تازه برای دورماندن از نقاط آلوده به کرونا

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، اپلیکیشن یادشده که Private Kit: Safe Paths نام دارد، همراه با یک ابزار تحت وب موسوم به SafePlaces مورد استفاده قرار می گیرد و به کاربران امکان می دهد با شناسایی مسیرهای خلوت تر که از دل نقاط محل شیوع گسترده کرونا نمی گذرد، سلامت خود را حفظ نمایند.

اپلیکیشن تازه برای دورماندن از نقاط آلوده به کرونا

در واقع کار اصلی اپلیکیشن یادشده این است که به هر کاربر اطلاع دهد آیا از راستای در حال عبور است که قبلاً محل حرکت فردی مبتلا به کرونا بوده یا خیر و آیا در حوالی راستا حرکت افراد مبتلا به کرونا حضور داشته و زندگی می نمایند یا خیر.

تکمیل اطلاعات مورد احتیاج این اپلیکیشن با همکاری کاربران، مقامات بهداشتی محلی در هر شهر و کشور و برنامه نویسان حرفه ای صورت می گیرد تا از حضور، رفت و آمد و تجمع بیش از حد افراد در نقاط آلوده که می تواند به انتشار سریع ویروس از فردی به فرد دیگر منجر گردد، جلوگیری گردد.

اپلیکیشن یادشده بعد از نصب، راستا حرکت افراد و نیز اشخاصی که وی با آنها ملاقات می نماید را ثبت و ذخیره می نماید و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی افراد با دیگر کاربران این اپلیکیشن به اشتراک گذارده می گردد. افرادی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت بوده با به اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی خود در این اپلیکیشن با مقامات بهداشتی و دیگر کاربران می توانند به کاهش سرعت شیوع کرونا یاری نمایند. البته معین نیست برای حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران این نرم افزار چه تمهیداتی اندیشیده شده است.

ابزار تحت وب به معین کردن زمان و محل حضور افراد بیمار و اطلاع این داده ها به افراد سالمی که در آستانه رسیدن به اشخاص بیمار هستند، یاری می نماید. بدیهی است که این برنامه زمانی می تواند عملکرد موفقی داشته باشد که هم توسط افراد زیادی نصب گردد و هم افراد مبتلا به کرونا به استفاده صحیح از آن تمایل نشان دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 980

به "اپلیکیشن تازه برای دورماندن از نقاط آلوده به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلیکیشن تازه برای دورماندن از نقاط آلوده به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید