بازدید وزیر علوم از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی، 20 طرح مقابله با کرونا تصویب شد

به گزارش مجله باهام، وزیر علوم به منظور بررسی آخرین فعالیت های محققان در زمینه تشخیص بیماری کرونا از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

بازدید وزیر علوم از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی، 20 طرح مقابله با کرونا تصویب شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری امروز به منظور در جریان قرار دریافت آخرین اقدامات محققان در زمینه تشخیص بیماری کرونا، از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

وزیر علوم در بازدید از بخش های مختلف آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از نزدیک در جریان تلاش ها و اقدامات اجرا شده از سوی محققان این مرکز در دوران مقابله با شیوع کرونا قرار گرفت و پس از گفت وگوی نزدیک و رو در رو با پژوهشگران و کارشناسان آزمایشگاه و شنیدن گزارشی از فرایند فعالیت های اجرا شده از مجموعه اقدامات محققان فعال در این آزمایشگاه قدردانی کرد.

در این بازدید مصطفی مطلبی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به ارائه گزارش اجمالی از اقدامات پژوهشگاه پرداخت و گفت: شیوع ناگهانی ویروس کرونا جوامع بسیاری از جمله ایران را غافلگیر کرد و آنها را به سمت اقدامات عاجلی همچون تغییر کاربری بعضی از بخش ها سوق داد.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز پس از دستور مقام وزارت علوم مأموریت تشخیصی خود را شروع کرد و در مجموع تا به امروز حدود 3000 تشخیص انجام داده است.

مطلبی اضافه کرد: از دیگر اقدامات پژوهشگاه در این بخش می توان به تشکیل 9کارگروه پژوهشی با همکاری محققان پژوهشگاه و اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور اشاره کرد.

به گفته رییس پژوهشگاه ژنتیک، از زمان شروع اقدامات لازم در این بخش تا امروز حدود 170 طرح از سراسر کشور دریافت شده که از این میان 20 طرح تصویب شده است.

وی از دیگر اقدامات این پژوهشگاه را تشکیل کانون تفکر مقابله با کرونا برای رصد و گزارش آخرین یافته ها مطرح نمود.

خدمت رسانی به حدود 2000 بیماری ژنتیکی

در ادامه محمدحسین صنعتی، رییس آزمایشگاه ژنتیک پزشکی با اشاره به تشکیل آزمایشگاه از سال 1378 گفت: تا امروز در این آزمایشگاه به حدود 2000 بیماری ژنتیکی خدمت رسانی شده است. با همکاری وزارت علوم اقدامات جدی درخصوص تشخیص کرونا و دیگر حوزه های مرتبط اجرا شده است.

به گفته وی این آزمایشگاه امروز توانایی پذیرش 600 نمونه را در یک شیفت و 1200 نمونه را در دو شیفت داراست.

در ادامه بازدید مسعود هوشمند، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به تشریح نحوه عملکرد آزمایشگاه ژنتیک پزشکی در دوران کرونا و توضیح عملکرد بخش های مختلف و اقدامات اجرا شده در هر بخش از آزمایشگاه پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1066

به "بازدید وزیر علوم از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی، 20 طرح مقابله با کرونا تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید وزیر علوم از آزمایشگاه ژنتیک پزشکی، 20 طرح مقابله با کرونا تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید