بالگردهای آمریکا از یونان مراقب تحرکات نظامی ارتش ترکیه خواهند بود

به گزارش مجله باهام، یک رسانه ترکیه ای از ساخت یک پایگاه ویژه استقرار بالگرد ها و پرسنل نظامی آمریکا در یونان جهت زیر نظر داشتن تحرکات ارتش ترکیه در دریای اژه اطلاع داد.

بالگردهای آمریکا از یونان مراقب تحرکات نظامی ارتش ترکیه خواهند بود

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک رسانه ترکیه ای از استقرار نیروها و بالگردهای آمریکایی در بعضی پایگاه های یونان برای مراقبت از فعالیت های نظامی ترکیه در دریای اژه اطلاع داد.

به نوشته شماره دوشنبه وبگاه احوال اینک یک پایگاه برای استقرار بالگردها و نیروهای آمریکایی در منطقه استفانوویچ واقع در شهر تسالی در یونان در دست ساخت است. گفته می گردد پس از اتمام کار ساخت این پایگاه، بالگردهای جنگی آپاچی همچنین بالگردهای حمل و نقل بلک هاوک و شینوک در آنجا مستقر خواهند شد. این مکان به تازگی به پنتاگون اختصاص داده شد.

این در حالی است که واشنگتن به تازگی 2000 نظامی، 700 دستگاه زره پوش و تجهیزات را به پایگاه خود در 60 کیلومتری مرز یونان با ترکیه اعزام نموده است.

یونان و ترکیه بر سر مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند و بارها همدیگر را به نقض حریم هوایی یکدیگر متهم نموده اند. وزارت دفاع یونان شنبه مدعی شد که جنگنده ها و هواپیماهای نظامی ارتش ترکیه در روزهای گذشته حریم هوایی این کشور را نقض کردند. (جزئیات بیشتر)

رسانه های یونانی نیز در این زمینه نوشتند که پایگاه های موجود در شهر کرت و سادس و همچنین پایگاه های نظامی در کاوالا و لاریسا در یونان توسط ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابر گزارش ها، ارتش آمریکا در کوشش برای مقابله با پرواز هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه بر فراز دریای اژه تصمیم به ارسال پهپادهای آرکیو 4 گلوبال هاوک برای ارتش یونان دارد.

وزیر دفاع یونان نیز چندی قبل حین برگزاری رزمایشی در دریای اژه، از ترکیه به عنوان دشمن یاد کرد و از استقرار 3500 نظامی این کشور در جزایر یونان واقع در دریای اژه اطلاع داد. یونان همراه با قبرس بخاطر عملیات حفاری ترکیه در دریای مدیترانه نیز با این کشور اختلاف دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 403

به "بالگردهای آمریکا از یونان مراقب تحرکات نظامی ارتش ترکیه خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگردهای آمریکا از یونان مراقب تحرکات نظامی ارتش ترکیه خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید