بایدن به فکر حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان تا نوامبر است

به گزارش مجله باهام، دولت بایدن به جای خارج ساختن تمام نظامیانش از افغانستان در ضرب الاجل اول ماه مه، در حال آنالیز تمدید استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور تا ماه نوامبر است.

بایدن به فکر حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان تا نوامبر است

تیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره اجرای توافق دونالد ترامپ با طالبان و خارج ساختن 2500 نیروی به جامانده در اول مه هنوز تصمیم نهایی نگرفته است.

شبکه خبری ان بی سی نیوز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد، بایدن در واقع با کوشش رهبران پنتاگون برای حفظ سربازان آمریکایی در افغانستان بعد از اول مه مخالف است اما آنها در کوششند که او را برای تمدید حضور متقاعد نمایند.

به گفته یک مقام آگاه از گفت وگوها، بایدن خروج می خواهد. او شرح داد که وزارت دفاع آمریکا تاکید دارد که طالبان به شرایط توافق دوحه پایبند نبوده و به رئیس جمهوری آمریکا می گوید که ببینید شما اکنون در این شرایط هستید و ما نمی توانیم تضمین کنیم که اگر با شتاب خارج شویم، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

یک مقام آگاه دیگر گفت، در حقیقت چند گزینه وجود دارد، به ویژه خروج حول و حوش اول مه، حفظ نامحدود نیروها یا مشخص زمان معینی از سوی بایدن. او اضافه کرد: تصمیم با رئیس جمهوری آمریکاست.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1650

به "بایدن به فکر حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان تا نوامبر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن به فکر حفظ نظامیان آمریکایی در افغانستان تا نوامبر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید