برای ثبت درخواست گاز مایع چه کنیم؟

به گزارش مجله باهام، طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع در کشور در سه مرحله اجرایی شد که مرحله نخست آن در روز یکم مردادماه سال جاری با اجرا در 10 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کلید خورد و در بیستم همان ماه با اضافه شدن 12 منطقه جدید و سپس در یکم شهریورماه سال جاری با اجرایی شدن در همه مناطق این شرکت مراحل بعدی آن نهایی شد.

برای ثبت درخواست گاز مایع چه کنیم؟

به گزارش خبرنگار شانا، طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از یکم مردادماه سال جاری به طور هم زمان در بیش از 10 منطقه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کلید خورد. این طرح ابتدا از خردادماه سال جاری به صورت پایلوت در دو منطقه ایلام و کرمانشاه شرکت پخش به صورت آزمایشی شروع به کار کرد و سپس با اجرای آن در 10 منطقه جدید در 12 منطقه اجرایی شد و پس از آن به کل کشور تعمیم یافت. هم اکنون بیش از 90 درصد کشور زیر پوشش طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع قرار گرفته است.

هدف از اجرای این طرح تأمین رفاه شهروندان، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و نیز ساماندهی توزیع فرآورده های نفتی با استفاده از کارت بانکی سرپرست خانوار در همه شهرستان های زیر پوشش این مناطق اعلام شد.

با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع به وسیله کارت بانکی سرپرستان خانوار که در سایت جدید تجارت آسان به آدرس https://newtejaratasan.niopdc.ir ثبت شده است، اجرایی خواهد شد و افرادی که تا به امروز در این سامانه ثبت نام ننموده اند، می توانند بدون مراجعه حضوری، با مراجعه به سایت جدید تجارت آسان در این سامانه ثبت نام نمایند و سیلندر گاز مایع مورداحتیاج خود را با نرخ مصوب وزارت صمت به وسیله دستگاه کارتخوان و با دریافت رسید سوخت خریداری نمایند.

کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پیش از این درباره این طرح گفته بود: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع یک شیوه نوین برای توزیع گاز مایع در کشور و مقابله با مصارف غیراستاندارد طراحی و اجرا شده که از مزایای آن این است که قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان کشور در سامانه مربوط به توزیع گاز مایع درج می گردد. مزیت مهم دیگر این طرح این است که با ثبت نام خانوارهای مصرف نماینده گاز مایع که مصرف نمایندگان واقعی این سوخت هستند، شرکت های توزیع نماینده فقط مکلف به تأمین سوخت مورد احتیاج آنها می شوند.

سامانه مربوط به اجرای این طرح پیش از این تجارت آسان نام داشت که اکنون به سامانه درخواست فرآورده های نفتی که مخفف آن سدف است، تغییر نام داده و تا به امروز یک میلیون و 600 هزار خانوار در آن ثبت نام نموده اند و طبق پیش بینی ها در آینده نزدیک حدود 200 هزار خانوار دیگر که تا به امروز پیروز به ثبت نام در این سامانه نشده اند، ثبت نامشان تکمیل خواهد شد.

با اجرایی شدن این طرح، کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با مراجعه مستقیم به مناطق به مسائل خانوارهایی که در مناطق محروم برای ثبت نام در این طرح به امکانات لازم دسترسی ندارند، رسیدگی می نمایند.

فرآیند و اطلاعات مورداحتیاج برای ثبت درخواست گاز مایع

برای ثبت نام درخواست گاز مایع ضروری است هموطنان عزیز با در دست داشتن کدپستی محل سکونت، کدملی و اطلاعات فردی سرپرست خانوار، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، اطلاعات کارت بانکی سرپرست خانوار و اطلاعات افراد تحت تکفل به سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir مراجعه نمایند.

ضروری است هموطنان عزیز پس از ورود به این سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات کامل خانوار در سامانه سدف اقدام نمایند. پس از ثبت نام رمز عبور فرد متقاضی به وسیله سامانه به تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال می گردد.

پس از ثبت درخواست و ثبت کدپستی محل سکونت در سامانه درخواست فرآورده های نفتی (سدف)، وضع گازرسانی محل سکونت به صورت سیستمی آنالیز می گردد. نرخ مصوب برای هر کپسول 11 کیلویی 9 هزار و 700 تومان است و هر خانوار امکان دریافت 4 کپسول 11 کیلویی در هر ماه را خواهد داشت.

قیمت مصوب توزیع الکترونیکی گاز مایع (پرداخت به وسیله دستگاه کارتخوان) به توضیح جدول زیر است:

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1447

به "برای ثبت درخواست گاز مایع چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ثبت درخواست گاز مایع چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید