برنامه ریزی اتحادیه آجیل و خشکبار برای تصاحب بازار پسته انگلستان و کانادا

به گزارش مجله باهام، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور گفت: با یک برنامه ریزی مناسب می توان بازار پسته کشورهایی مانند انگلستان، دانمارک و کانادا را تصاحب کرد.

برنامه ریزی اتحادیه آجیل و خشکبار برای تصاحب بازار پسته انگلستان و کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

محمدرضا ارزانی ممقانی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد مقدس گفت: فعالان حوزه آجیل و خشکبار کاملا انتظار داشتند که آمریکا برای واردات پسته تعرفه سنگین در نظر بگیرد، این اقدام آمریکایی ها در واقع یک امر کاملاً پیش بینی شده بوده و باید در نظر داشت که این کشور یکی از بهترین فراوریکنندگان پسته و بزرگ ترین آنها در سطح دنیا است.

وی با بیان اینکه پسته ایرانی به لحاظ عطر و طعم، کیفیت بالاتری نسبت به پسته آمریکایی دارد، اعلام نمود: با این حال این تفاوت در حدی نیست که کشوری مانند آمریکا بخواهد ورود این محصول را به کشور خود آزاد کند کما اینکه فراوریات این کشور از نظر فرم و شکل رجحان بسیار زیادی نسبت به فراوریات ایرانی دارد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار خراسان رضوی اضافه نمود: همچنین وضعیت کلی اقتصاد در کشورهای اروپایی بهتر از آمریکا است و اگر بتوان آن بازارها را با استفاده از روش های بازاریابی بین المللی به دست آورد یک برد بزرگ برای فراوریکنندگان و صادرکنندگان این محصول به دست آمده است.

ارزانی ممقانی اضافه نمود: اگر بتوان به جای تمرکز روی کشور آمریکا ظرفیت ها را برای به دست آوردن بازار کشورهایی از جمله انگلستان، کانادا، دانمارک و دیگر کشورهایی از این قبیل گذاشت در واقع می توان گفت که در بازار تجارت دنیای این محصول امکان مناسبی برای تجار ایرانی به وجود آورده است.

وی ایران را بزرگ ترین فراوریکننده پسته در سطح دنیا خاطرنشان کرد و گفت: این مقام سال های طولانی در اختیار فراوریکنندگان آمریکایی بوده و حالا که دوباره از آن ایران شده باید بتوان آن را حفظ نموده و از امکان برداشته شدن تحریم ها برای بهبود وضعیت صادرات آن بهره برد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار خراسان رضوی را یکی از استان های بزرگ در حوزه فراوری پسته دانست و اظهار کرد: در این زمینه باید ظرفیت ها را بیش از پیش به کار گرفته و برای ارتقا فراوری برنامه ریزی داشت تا علاوه بر حفظ مقام نخست ایران در فراوری پسته برای فراوری ارزش اضافه نموده بیشتر از این طریق برای خراسان رضوی گام برداشت.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 364

به "برنامه ریزی اتحادیه آجیل و خشکبار برای تصاحب بازار پسته انگلستان و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی اتحادیه آجیل و خشکبار برای تصاحب بازار پسته انگلستان و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید