به جای کمیته داوران، باشگاه ها محکوم شدند!

به گزارش مجله باهام، به گزارش خبرنگاران ، در هفته های اخیر اشتباهات داوری در بازی های لیگ برتر آزاردهنده بوده به طوری که این اشتباهات تاثیر مستقیم در نتایج برخی از بازی ها داشت.

به جای کمیته داوران، باشگاه ها محکوم شدند!

در هفته ای که گذشت بنا به گفته فریدون اصفهانیان اشتباهات داوری در نتیجه سه بازی تاثیرگذار بود! با وجود افزایش اشتباهات داوری انتظار می رفت اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در تازه ترین نشست خود به این خاطر فریدون اصفهانیان که اتفاقا یکی از اعضای هیات رییسه به شمار می رود را مورد سوال و جواب قرار دهند و توصیه هایی به او داشته باشند اما آنچه که در جلسه مطرح شد ایراد به اعتراضات انجام شده از سوی باشگاه ها و هم چنان مربیان بود! در گزارش ارایه شده از نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال توسط سایت فدراسیون این چنین آمده: ابتدای این نشست، اعضای هیات رییسه فدراسیون ضمن حمایت از نظام داوری کشور در خصوص هرگونه فضاسازی، بیانیه و مصاحبه قبل و بعد از بازی در خصوص داوران، از ارکان قضایی فدراسیون خواست تا نسبت به برخورد وفق مقررات، اقدامات جدی داشته باشند و همچنین به باشگاه ها یادآوری کرد هرگونه نقطه نظر در مورد مسائل داوری را به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ جهت پاسخ ارائه نمایند.

در اینکه برخی از اظهارنظرها و همچنین برخی از رفتارها در واکنش به اشتباهات داور از بیخ و بن غلط است شکی وجود ندارد. به طور مثال حمله به سیدمهدی سیدعلی در جریان بازی بادران با سرخپوشان پایتخت که در نهایت موجب اعزام داور به بیمارستان شد اما نگاه یک سویه به اشتباهات داوری نه تنها موجب کاهش اشتباهات داوری نمی گردد بلکه به داوران این مساله را القاء می نماید که در هر شرایطی مورد حمایت فدراسیون فوتبال هستند. اگر قرار بود در نظر دریافت محرومیت سه، چهار جلسه ای برای داور موجب کاهش اشتباهات داوران گردد تاکنون این اتفاق اتفاق افتاده بود اما امروز شاهد این هستیم که اشتباهات داوری چنان افزایش یافته که در سه بازی از 8 بازی هفته دهم نتایج را داوران رقم زده اند!

سوال اساسی این جاست چرا داوری که مدام اشتباه بد می نماید و نتیجه بازی را تغییر می دهد نباید با جرایم سنگین تری از سوی فدراسیون فوتبال روبرو گردد؟ چرا داوری که ضعیف است و مدام اشتباه می نماید از سوی فدراسیون فوتبال کنار گذاشته نمی گردد؟ مگر پای حق و حقوق تیم ها در این بین در میان نیست؟ چرا در نشست هیات رییسه فدراسیون فوتبال از اصفهانیان به عنوان رییس کمیته داوران سوال نشد چرا این همه داوران اشتباه می نمایند و کمیته داوران موفق به کاهش این اشتباهات نشده؟

340-9

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 88

به "به جای کمیته داوران، باشگاه ها محکوم شدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای کمیته داوران، باشگاه ها محکوم شدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید