تأکید ایران و روسیه بر همکاری در سازمان منع سلاح های شیمیایی

به گزارش مجله باهام، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و معاون وزیر صنایع فدراسیون روسیه بر همکاری های مشترک در سازمان منع سلاح های شیمیایی تأکید کردند.

تأکید ایران و روسیه بر همکاری در سازمان منع سلاح های شیمیایی

به گزارش خبرنگاران، اولگ رزیانسوف معاون وزیر صنایع فدراسیون روسیه در حاشیه بیست و چهارمین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی در لاهه با غلامحسین دهقانی معاون وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تبادل نظر درباره موضوعات دستور کار کنفرانس و تأکید بر همکاری های دو کشور در سازمان منع سلاح های شیمیایی، راه های جلوگیری از تضعیف سازمان و همچنین تقویت اجرای کنوانسیون توسط اعضا و دبیرخانه را بررسی کردند.

تأکید بر رعایت قاعده اجماع در تصمیمات سازمان و همچنین پایبندی به متن کنوانسیون در اقدامات توسط نهادهای سازمان و دبیرخانه از جمله موارد مورد اتفاق و تأکید طرفین بود.

بیست و چهارمین نشست کنفرانس اعضای کنوانسیون سلاح های شیمیایی دیروز دوشنبه در محل اجلاس های بین المللی لاهه هلند آغاز به کار کرد و تا روز جمعه به کار خود ادامه می دهد.

کنفرانس اعضای کنوانسیون سلاح های شیمیایی، مهمترین نهاد سیاست گذار سازمان منع سلاح های شیمیایی است که در نشست های سالیانه آن، 193 کشور عضو آخرین تحولات و سیاست گذاری های بین المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح های شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه قربانیان شیمیایی ایران در حاشیه نشست سال جاری کنفرانس اعضا، نمایشگاهی را ترتیب داده اند تا اعضای کنفرانس را با آخرین تحولات مربوط به قربانیان سلاح های شیمیایی آشنا کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 657

به "تأکید ایران و روسیه بر همکاری در سازمان منع سلاح های شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ایران و روسیه بر همکاری در سازمان منع سلاح های شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید