تاکید چین و کره جنوبی بر همکاری در مورد برنامه هسته ای کره شمالی

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: وزارت خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه خاطرنشان کرد که چین و کره جنوبی بر عدم تحمل خود در قبال برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی تاکید نموده و موافقت خود را با گسترش همکاری ها با هدف حفظ صلح در منطقه اعلام داشته اند.

تاکید چین و کره جنوبی بر همکاری در مورد برنامه هسته ای کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی ضمن اشاره به مقام های ارشد این کشور و چین اضافه کرد: مقام های رسمی وزارتخانه های خارجه و دفاع دو کشور مذاکراتی را در قالب 2+2 در سئول انجام داده و در مورد مسائل دو جانبه و امنیت منطقه رایزنی کرده اند.

بر اساس این گزارش در جریان مذاکرات اجرا شده دو کشور توافق کرده اند تا شرایط مربوط به برنامه هسته ای پیونگ یانگ را حل و فصل نمایند و بر موضع سخت خود مبنی بر عدم تحمل این برنامه تاکید کرده اند.

یک مقام رسمی وزارت خارجه کره جنوبی نیز در این باره گفت: دو طرف موافقت کردند تا همکاری های چند جانبه را برای برقراری امنیت و صلح در شبه جزیره کره تقویت نمایند.

نشست امروز مقام های چین و کره جنوبی پس از آن بوده است که پیونگ یانگ پیشنهاد مربوط به برگزاری نشستی با حضور رهبران دو کره را مطرح کرده است. این مقام وزارت خارجه کره جنوبی اضافه کرد: چین از تمایل کره جنوبی برای بهبود روابط با کره شمالی حمایت کرده است.

البته مقام های چین و کره جنوبی در این مذاکرات در مورد امضای توافقنامه نظامی اخیر بین سئول، واشنگتن و توکیو با هدف تبادل اطلاعات برنامه هسته ای کره شمالی تبادل نظر نکرده اند.

این مذاکرات در شرایطی اجرا شده است که اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی موجب تشدید تنش در منطقه شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به تازگی تحریم های اعمال شده علیه پیونگ یانگ را به بهانه حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز گسترش داده است.

کره شمالی هرگونه دست داشتن در حمله هکری به شرکت سونی را رد کرده است. شرکت سونی با ساخت و پخش فیلم جنجالی مصاحبه که در مورد ترور رهبر کره شمالی است موجب بروز تنش جدیدی در روابط پیونگ یانگ و واشنگتن شده است.

کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود کرده است. پیونگ یانگ در سال 2005 میلادی خود را یک قدرت هسته ای گفت. در سال 2006 پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در سال های 2009 و 2013 میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 608

به "تاکید چین و کره جنوبی بر همکاری در مورد برنامه هسته ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید چین و کره جنوبی بر همکاری در مورد برنامه هسته ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید