تاکید کاخ سفید بر عدم حضور اعضای کارگروه کرونا در جلسه استماع کنگره

به گزارش مجله باهام، کاخ سفید بعد از واکنش رئیس مجلس کنندگان به ممانعت از حضور اعضای کارگروه کرونا در جلسه استماع کنگره، بر این دستور اصرار کرده و گفت آن ها باید فعلا به وظایف خود عمل کنند.

تاکید کاخ سفید بر عدم حضور اعضای کارگروه کرونا در جلسه استماع کنگره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های ارشد دولت آمریکا می گویند اعضای کارگروه مبارزه با کرونای کاخ سفید و دیگر نهاد های اصلی درگیر با بحران شیوع ویروس کووید19، باید در این برهه روی کار خود تمرکز کرده و نیازی به حضور آن ها در جلسه استماع کنگره نیست.

به نوشته وبگاه هیل، قانونگذاران دموکرات در کنگره آمریکا چندی پیش در اعتراض به نحوه عملکرد دولت دونالد ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا، خواستار حضور آنتونی فائوچی رئیس کارگروه کرونای کاخ سفید و دیگر اعضای آن در جلسه استماع کنگره شده بودند.

کاخ سفید، اما روز دوشنبه با ممنوع کردن حضور تمام اعضای کارگروه در جلسه استماع کنگره، گفت آن ها حق ندارند دعوت کنگره را برای حضور در جلسات استماع که در همین ماه می برگزار می شود، بپذیرند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس کنندگان آمریکا روز گذشته ضمن محکوم کردن این اقدام، گفته بود: شاید آن ها (دولت ترامپ) نگران مطرح شدن حقایق هستند.

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به این واکنش پلوسی، به وبگاه هیل گفت: ما می گوییم که در چنین برهه زمانی بی سابقه ای، منابع ما باید به مقابله با ویروس کرونا معطوف باشد. در این مرحله، ما نیاز داریم همگی در جایگاه های خود حضور داشته باشند و به کار مقابله با ویروس کرونا اولویت دهند.

به نوشته هیل، بهانه مسئولان کاخ سفید این است که اعضای کارگروه مبارزه با کرونا به جای اینکه ساعت های حیاتی در مقابله با این همه گیری را در کنگره و در حال پاسخ دادن به سوالات بی انت های قانونگذاران دموکرات بگذارند، باید به وظیفه اصلی خود رسیدگی کنند.

کشمکش مقامات و کنندگان ایالات متحده بر سر موضوعی، چون جلسه استماع در حالی است که ویروس کرونا هر روز بیشتر از روز قبل در این کشور پخش شده و تا کنون علاوه بر مبتلا کردن حدود یک میلیون و 212 هزار آمریکایی، نزدیک به 70 هزار نفر را نیز در این کشور به کام مرگ کشانده است.

پیش از این کاخ سفید از حضور فائوچی، که ریاست مؤسسه آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا را نیز برعهده دارد، در جلسه استماع کمیته تخصیص بودجه مجلس کنندگان ممانعت کرده بود

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1097

به "تاکید کاخ سفید بر عدم حضور اعضای کارگروه کرونا در جلسه استماع کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید کاخ سفید بر عدم حضور اعضای کارگروه کرونا در جلسه استماع کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید