تدارک آمریکا برای تخلیه سفارتش در کابل در شرایط اضطراری

به گزارش مجله باهام، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: در حالی که نیروهای آمریکایی به عقب نشینی خود از افغانستان ادامه می دهند، برنامه ریزی برای تخلیه اضطراری سفارت آمریکا در کابل سرعت گرفته است.

تدارک آمریکا برای تخلیه سفارتش در کابل در شرایط اضطراری

به نقل از اسپوتنیک، نه تنها دیپلمات ها بلکه هزاران شهفرایند آمریکایی در این کشور هم می توانند طبق برنامه خروج از افغانستان خارج شوند.

به نوشته وال استریت ژورنال، در حالی که مقدمات آماده سازی تخلیه سفارت با سرعت انجام می گردد اما در حال حاضر نیازی به تخلیه فوری نیست.

مقامات به روزنامه گفتند که این طرحها بیشتر طبقه بندی شده است ، اما ایالات متحده اکنون بالگردهایی را در فرودگاه نزدیک کابل نگهداری می نماید که می تواند برای تخلیه احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.

جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا روز آدینه نسبت به مسائل داخلی که دولت افغانستان با آن روبرو است ابراز نگرانی کرد ، هرچند وی گفت که آمریکا هنوز در حال برنامه ریزی برای ترک بیشتر نیروهای خود در دو ماه آینده است.

با ادامه فرایند عقب نشینی نیروهای آمریکایی ، جنبش طالبان چندین منطقه در شمال این کشور را تصرف نموده است. وال استریت ژورنال ماه گذشته گزارش داد ، اطلاعات آمریکا تخمین می زند که دولت افغانستان احتمالا شش ماه پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی سقوط می نماید. عقب نشینی نیروهای خارجی یکی از نقاط توافقنامه صلح بود که ایالات متحده در ماه فوریه با طالبان امضا کرد. آغاز گفتگوی درون افغانی نکته دیگر بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1838

به "تدارک آمریکا برای تخلیه سفارتش در کابل در شرایط اضطراری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدارک آمریکا برای تخلیه سفارتش در کابل در شرایط اضطراری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید