تدوین کتاب های ویژه دانش آموزان دختر و پسر برای آمادگی در برابر تهدیدات

به گزارش مجله باهام، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از انتشار کتاب های یاری آموزشی برای پسران و دختران دانش آموز با موضوع آمادگی در برابر تهدیدات اطلاع داد.

تدوین کتاب های ویژه دانش آموزان دختر و پسر برای آمادگی در برابر تهدیدات

جهت دریافت مشاوره خدمات نمونه کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در گردهمایی 1500 مدیر مدرسه شهر تهران با بیان این که قابلیت آمادگی زمانی معین است که تهدید به وجود آید و ما بتوانیم آن را به خوبی پاسخ دهیم، گفت: اگر لحظه ای از موضوع آمادگی غافل شویم، از دست خواهد رفت. در مدارس نیز باید همیشه آمادگی وجود داشته باشد و این آمادگی بازتولید گردد.

وی با اشاره به این که آمادگی به نزدیک یا دور شدن از تهدیدات ربطی ندارد و مدارس باید تقویت شوند، اظهار کرد: آمادگی دارای ابعاد مختلفی است که یکی از آنها آمادگی روحی است، یعنی از لحاظ روحی و ذهنی، دانش آموزان و مردم آماده باشند. یکی دیگر از بعدهای آمادگی، برنامه است، یعنی این که باید برای مقابله با حوادث مختلف برنامه داشته باشیم تا خسارات و تلفات کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این که آمادگی جسمی بسیار مهم است به گونه ای که اگر افراد این آمادگی را نداشته باشند نمی توانند به خوبی از پس مسائل برآیند، اضافه نمود: آمادگی زیر ساختی که هم آمادگی زیر ساختی مکانی و هم آمادگی زیر ساخت های ابزاری یا تجهیزاتی است، بسیار مهم است.

وی با اشاره به این که وقتی در خصوص مفهوم مدارس آماده صحبت می کنیم باید همه ابعاد آمادگی در نظر گرفته گردد، گفت: مفهوم آمادگی باید از سطوح دبستان تا بالاتر در مدارس مورد توجه قرار بگیرد و این مساله ای است که خیلی از کشورها به این مفهوم توجه نموده اند.

جلالی با بیان این که نسل آینده باید در برابر حوادث آماده باشند، ادامه داد: برای ایجاد آمادگی هم مدیر و هم معلمان باید توجیه باشند که امید است در شهر تهران به صورت نمونه این کار انجام گردد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تهدیدات انسان ساخت تعدادی کتاب و جزوه تهیه شده که به صورت مطالب یاری آموزشی در حال چاپ است، اعلام کرد: دو جلد کتاب مخصوص دختران است که به آنها آموزش می دهد در شرایط حادثه و تهدید متناسب با قابلیت هایش چه نمایند. همچنین 4 جلد کتاب به صورت عمومی و برای پسران تهیه شده و یک جلد کتاب هم در خصوص موضوعات پدافندی برای عموم مردم در مرحله چاپ است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 782

به "تدوین کتاب های ویژه دانش آموزان دختر و پسر برای آمادگی در برابر تهدیدات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین کتاب های ویژه دانش آموزان دختر و پسر برای آمادگی در برابر تهدیدات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید