تسهیلات ساخت 4492 واحد مسکونی در خراسان جنوبی قطع شد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از سال 84 تا به امروز تسهیلات 4 هزار و 492 واحد مسکونی به علت عدم ایمن سازی و یا خاتمه دوره مشارکت، قطع شد.

تسهیلات ساخت 4492 واحد مسکونی در خراسان جنوبی قطع شد

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از بیرجند، حسین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن دهه حساب 100حضرت امام (ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از 21 تا 31 فروردین ماه به عنوان دهه حساب 100 امام (ره) نامیده شده و در این دهه دستور تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی امام (ره) برای یاری به محرومان صادر شد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه بازسازی و مسکن روستایی از سال 84 و از زمان استان شدن خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام داده است.

معاون باسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حوزه بازسازی و مسکن روستایی استان، توضیح داد: در طرحی که در سال 84 به بنیاد مسکن استان ارائه شد، 200 هزار واحد مسکونی باید بازسازی و 2 هزار واحد مسکونی روستایی ساخته گردد.

حسینی توضیح داد: از سال 84 تا به امروز 34 هزار و 592 واحد مسکونی برای ساخت و بازسازی با هزینه 273میلیارد تومان در نظر گرفته شد که از این تعداد 34 هزار و 277 نفر به بانک های عامل برای انعقاد قرارداد معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تا به امروز عملیات ساخت 32 هزار و 169 واحد مسکن در استان آغاز شده است، اضافه کرد: تا به امروز 27 هزار و 700 واحد مسکونی به بهره برداری رسیده است.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در خصوص تسهیلات قرض الحسنه احداث و تعمییر مسکن در استان، اظهار کرد: 19 هزار و 132 سهمیه با اعتبار 10میلیارد تومان برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که تا به امروز جذب و به واجدین شرایط واگذار شده است.

حسینی با اشاره به خساراتی که از حوادث طبیعی در خراسان جنوبی از سال 84 اتفاق افتاده است، بیان نمود: در این مدت در سال 86 زلزله آرین شهر، در سال 88 سیل بیرجند و درمیان، در سال 91 زلزله زهان و در سال 92 سیل نهبندان اتفاق افتاده که آسیب ها و خسارت هایی به واحد های مسکونی وارد نموده است.

وی در خصوص خسارات وارد شده از این حوادث، اضافه کرد: در این مدت به 6 هزار و 782 واحد مسکونی بین 10 تا 100 درصد خسارات وارد شده است.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در خصوص بازسازی واحدهای خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی، گفت: به دنبال این خسارات یک هزار و 564 واحد به مساحت 427 هزار و 621 متر مکعب آوار برداری انجام شده است و از این تعداد برای 3 هزار و 761 واحد احداث بنای جدید شده است.

حسینی با اشاره به تسهیلات ارائه شده در این بخش، توضیح داد: 62 هزار میلیون ریال یاری بلاعوض و مبلغ 328 هزار و 675 میلیون ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از بلایای طبیعی در استان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: زلزله زهان به 2هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد که پس از 48 ساعت آمارگیری توسط ماموران بنیاد مسکن انجام و آوار برداری این واحد ها صورت گرفت.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی توضیح داد: در زهان 600 واحد مسکونی به مساحت 8 هزار متر مکعب آوار برداری و برای 2 هزار واحد مسکونی پرونده تشکیل شد.

حسینی گفت: از این تعداد هزار و 297 نفر به بانک های عامل برای انعقاد قرار داد معرفی و هزار و161 نفر کار اجرایی واحد های مسکونی را آغاز کردند.

وی با اشاره به اتمام مراحل ساخت 954 واحد مسکونی در زهان، اضافه کرد: 176 نفر از زلزله زدگان زهان به تسهیلات اعطایی از سوی بنیاد مسکن احساس احتیاج ننموده و به این نهاد مراجعه نکردند.

معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در زلزله زهان به ازای هر واحد خسارت دیده 2 میلیون تومان یاری بلاعوض و 12میلیون و500 هزار تومان تسهیلات ارائه شد.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1027

به "تسهیلات ساخت 4492 واحد مسکونی در خراسان جنوبی قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات ساخت 4492 واحد مسکونی در خراسان جنوبی قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید