تشکیل تیم های اطفاء حریق در مناطق مستعد آتش سوزی

به گزارش مجله باهام، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور گفت: افرادی که در جریان آتش سوزی مریوان کشته شدند ارزشمندترین سرمایه خود را تقدیم این آب خاک کردند و در حال قانونی برای حفاظت از حق این داوطلبین هستیم.

تشکیل تیم های اطفاء حریق در مناطق مستعد آتش سوزی

به گزارش خبرنگاران، قاسم سبزعلی با حضور در مراسم ترحیم افرادی که در جریان اطفاء حریق جنگل های مریوان جان خود را از دست دادند اظهار کرد: در حال تهیه قانونی تحت عنوان لایحه حفاظت از محیط بانان و جنگل بانان هستیم که تمام دوستداران طبیعت و داوطلبین کمک به منابع طبیعی کشور بتوانند از حقوق خود مانند بیمه، حقوق ثابت و بحث استفاده از مزایای جانبازی و شهادت برخوردار شوند .

وی با اشاره به استفاده از همه امکانات برای خاموش کردن حریق های جنگلی توضیح داد: سال گذشته 800 ساعت پرواز بالگرد جهت اطفای حریق در کل کشور استفاده گردیده است و از بالگرد جهت کمک به اطفای حریق جنگل های مریوان استفاده شد و امروز نیز مجدداً بالگرد مجهز به تانکر حمل آب به مریوان اعزام گردیده است.

وی مطرح نمود: تجهیزات اختصاصی اطفاء حریق به میزان یکصد میلیارد تومان تهیه گردیده است و به تمام استان ها خصوصا استان کردستان و شهرستان مریوان ارسال می شود

سبزعلی با بیان اینکه برنامه تحت عنوان بهره برداری اقتصادی در جهت حفظ منابع طبیعی در دست تدوین است ادامه داد: سازمان جنگلها در حال برنامه ریزی و آموزش سراسری به این منظور که مردم به عنوان بهره بردار اقتصادی منابع طبیعی استفاده نمایید و از این پس احتیاجهای اقتصادیشان را در حفاظت از منابع طبیعی دنبال نمایند.

وی در خصوص آسیب شناسی و برنامه ریزی های انجام گردیده جهت مقابله با حریق در فصل گرما گفت: در حال هدف گذاری هستیم که قبل از فرا رسیدن فصل گرما و حریق، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی های مشابه مریوان انجام دهیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها گفت: تشکیل تیمهای اطفاء حریق و تامین تجهیزات مورد احتیاج در مناطق مستعد آتش سوزی صورت می گیرد و از آنجایی که تمام عرصه های طبیعی متعلق به مردم است ضرورت دارد مردم هم در حفاظت از منابع طبیعی مشارکت فعال داشته باشند. مجموعه سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری کشور از خانواده داغدار افرادی که در جریان آتش سوزی مریوان به دیار رحمت شتافتند و مردم فهیم شهر مریوان دلجویی می نماید و آرزوی صبر برای بازماندگان، از خداوند خواهان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 23

به "تشکیل تیم های اطفاء حریق در مناطق مستعد آتش سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل تیم های اطفاء حریق در مناطق مستعد آتش سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید