تصویب ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه گامی مهم برای حفاظت از تاریخ این شهرستان

به گزارش مجله باهام، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: تصویب ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه در جهت حفاظت و نگهداری از این بافت یک گام مهم و اساسی محسوب می گردد.

تصویب ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه گامی مهم برای حفاظت از تاریخ این شهرستان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری 17 اسفند با تاکید بر ضرورت حفاظت از بافت تاریخی ارومیه اظهار کرد: سال جاری ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه به عنوان نخستین شهر دارای بافت تاریخی کشور تصویب شد که این موضوع یک افتخار و دستاورد مهم برای استان محسوب می گردد.

او اضافه کرد: بر خلاف تصور عده ای که خیال می نمایند بخش عمده ای از ارومیه را بافت تاریخی در بر گرفته و از عدم ساخت وساز در این بافت گله مند هستند، بافت تاریخی ارومیه تنها دو درصد از مساحت کل شهر را تشکیل می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: این 2 درصد هم در صورت عدم حفاظت و نگهداری به مانند دروازه های قدیمی این شهرستان به مرور زمان تخریب خواهد شد.

او با اشاره بر لزوم مسئولیت پذیر بودن همه دستگاه های مربوطه برای حفاظت از بافت تاریخی ارومیه گفت: بافت تاریخی ارومیه به عنوان بخشی از تاریخ این شهرستان در صورت مسئولیت ناپذیر بودن و عدم حفاظت به مروز زمان از بین خواهد رفت و آن زمان دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

جباری با اشاره به گلایه بعضی شهروندان مبنی بر طولانی بوده فرایند استعلامات مربوط به ساخت وساز در بافت تاریخی ارومیه مطرح کرد: اگر استعلامات مربوط به ساخت وساز در بافت تاریخی ارومیه گاهی زمان بر می گردد این به دلیل حجم کارهای صورت گرفته در این فرایند و انجام مطالعات است.

بیشتر بخوانید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1687

به "تصویب ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه گامی مهم برای حفاظت از تاریخ این شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب ضوابط اختصاصی بافت تاریخی ارومیه گامی مهم برای حفاظت از تاریخ این شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید