جدایی طلبان ایالت بلوچستان پاکستان تهدیدی برای راهرو مالی پکن و اسلام آباد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: یکی از مقامات وزارت دفاع پاکستان اظهار داشت که دولت چین درباره تهدیدات احتمالی برای راهرو مالی پکن و اسلام آباد از سوی گروه های افراطی و جدایی طلب در ایالت بلوچستان پاکستان هشدار داده است.

جدایی طلبان ایالت بلوچستان پاکستان تهدیدی برای راهرو مالی پکن و اسلام آباد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از اکسپرس نیوز، در حالی که بعضی از احزاب سیاسی پاکستان در خصوص تغییر راستا راهرو مالی چین و پاکستان، دولت فدرال این کشور را تحت فشار قرار دادهاز سوی دیگر، دولت پکن هشدار داده که اسلام آباد باید تهدیدات احتمالی برای این راهرو را از سوی گروه های جدایی طلب ایالت بلوچستان نیز در نظر داشته باشد.

به گفته مقامات چین، سه هزار کیلومتر راهرو مالی چین و پاکستان قرار است در ایالت بلوچستان این کشور ساخته گردد و این مسافت طولانی تهدید بزرگی از سوی گروه های جدایی طلب و افراطی در پاکستان است که بعضی از آن ها از حمایت سازمان اطلاعات هند(را) برخوردارند.

این در حالی است که دولت چین در ملاقات اخیر نارندرا مودی نخست وزیر هند از پکن، 26 توافقنامه با ارزش 22 میلیارد دلاری نیز امضا نموده است.

یک از مقامات امنیتی پاکستان در گفت وگو با اکسپرس تریبون گفت: بعضی از سازمان های اطلاعاتی خارجی گروه های افراطی را برای عدم موفقیت راهرو مالی چین و پاکستان بویژه از بندر گوادر تا کویته شهر مرکزی ایالت بلوچستان مورد استفاده قرار می دهند.

یکی از مقامات وزارت دفاع پاکستان پس از نشستی در خصوص راهرو مالی پکن و اسلام آباد گفت: دولت چین به پاکستان هشدار داده که بعضی از سازمان های اطلاعاتی خارجی با حمایت گروه های افراطی و جدایی طلب ایالت بلوچستان تهدیدی برای راهرو مالی دو کشور هستند و اسلام آباد نیز در این خصوص اقدامات موثری انجام دهد.

ارتش پاکستان بیش از 10 هزار نیرو برای امنیت 15 هزار کارمند چینی پروژه های راهرو مالی چین و پاکستان اختصاص داده است که رهبری این نیروها را ارتش به عهده دارد.

مقامات پکن و اسلام آباد طی ملاقات رئیس جمهور چین، علاوه بر 32 توافقنامه راهرو مالی چین و پاکستان، 51 توافقنامه دیگر را نیز به امضا رساندند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 672

به "جدایی طلبان ایالت بلوچستان پاکستان تهدیدی برای راهرو مالی پکن و اسلام آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدایی طلبان ایالت بلوچستان پاکستان تهدیدی برای راهرو مالی پکن و اسلام آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید