خبرنگاران آمریکا اتهام ارسال سلاح ایرانی به یمن را تکرار کرد

به گزارش مجله باهام، نیویورک- خبرنگاران- هماهنگ کننده سیاسی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد با استقبال از تصویب قطعنامه تمدید فعالیت کمیته کارشناسی یمن و تداوم تحریم های تسلیحاتی به این کشور، بار دیگر ایران را به ارسال سلاح به انصارالله یمن متهم کرد.

خبرنگاران آمریکا اتهام ارسال سلاح ایرانی به یمن را تکرار کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

رودنی هانتر عصر سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع گزارش کمیته کارشناسی یمن برگزار گردید، قطعنامه تمدید ماموریت یکساله این کمیته را در مخالفت با انصارالله و دیگر مسئولان درگیری در این کشور توصیف کرد و اضافه نمود این کوشش سازمان ملل متحد در حمایت از تحریم ها برای یافتن یک راهکار سیاسی برای این جنگ است.

وی که کشورش نشان داده است هرجایی که به نفعش نباشد ارزشی برای سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت قائل نیست، ادامه داد همه اعضا متعهد هستند که به طور کامل تحریم های یمن را اجرا نمایند.

این دیپلمات آمریکایی افزود: واقعیت این است که یک کشور عضو همچنان به طرز ناخوشایندی از تعهدات خود تحت این رژیم تحریم سرپیچی می نماید. در گزارش سالانه اخیر، اعضای کارشناسان یمن به این نتیجه رسیدند که حوثی ها همچنان به سلاح هایی دست می یابند که حاوی ویژگی های مشابه اسلحه های فراوری شده در جمهوری اسلامی ایران است.

هانتر مدعی شد کمیته کارشناسی یمن به همراه تیم مربوط به قطعنامه 2231 شورای امنیت، سال هاست شلیک موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده ایران گزارش می دهند.

وی ادامه داد: حوثی ها تنها با جادو نتوانسته اند سلاح های پیشرفته ای را شلیک نمایند که صدها کیلومتر در خاک سعودی و همسایگان دیگر حرکت کند.

این دیپلمات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که برای انصارالله سلاح قاچاق می نماید و به این ترتیب تحریم تسلیحاتی شورا را هم درباره یمن و هم درباره خود نقض می نماید.

هانتر با تکرار ادعای توقیف کشتی حامل موشک و دیگر اجزای تسلیحاتی ساخت ایران به مقصد یمن، ادعا کرد: این محموله نمونه دیگری از کوشش برای قاچاق سامانه جدید موشکی سطح به هوا بود که کمیته کارشناسان یمن برای اولین بار در گزارش نهایی خود در ژانویه عنوان نمود.

وی اضافه نمود: بنابراین نه تنها ایران همچنان به عرضه تسلیحات به حوثی ها ادامه می دهد بلکه این سلاح ها را پیشرفته تر هم می نماید. سلاح های ایرانی به شدت چشم اندازهای صلح را تضعیف می نمایند و ما باید آنها را از این امر برحذر داریم.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: این قطعنامه همچنین درخواست می نماید که کمیته کارشناسی یمن، اطلاعات مربوط به کالاهای تجاری موجود را که در موشک های بالستیک، پهپادها، قایق های انفجاری و سایر سلاح ها یافت می گردد، تهیه کند. هانتر اعلام نمود: امیدواریم این اطلاعات به کشورهای عضو و شرکت های خصوصی یاری کند تا نسبت به واگذاری این موارد به یمن هوشیاری بیشتری به خرج دهند. ما همچنین از همه کشورهای عضو می خواهیم تا در جمع آوری این اطلاعات به این کمیته یاری نمایند که در نهایت می تواند اجرای تحریم ها را تقویت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 919

به "خبرنگاران آمریکا اتهام ارسال سلاح ایرانی به یمن را تکرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آمریکا اتهام ارسال سلاح ایرانی به یمن را تکرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید