خبرنگاران اعتراضات ضد نژادپرستی به ایالت پنسیلوانیا رسید

به گزارش مجله باهام، تهران- خبرنگاران- موجی از اعتراضات ضد نژادپرستی و بی عدالتی به دنبال کشته شدن یک شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط نیروهای پلیس ایالت پنسیلوانیا را فرا گرفته است.

خبرنگاران اعتراضات ضد نژادپرستی به ایالت پنسیلوانیا رسید

به گزارش خبرنگاران از شبکه ان بی سی، بعد از آن که ریکاردو مونوز شهروند سیاه پوست آمریکایی روز یکشنبه توسط پلیس شهر لانکاستر پنسیلوانیا کشته شد، اعتراضات خیابانی در این شهر گسترش یافته و پلیس برای سرکوب و متفرق کردن معترضان در صبح روز دوشنبه به وقت محلی وراد عمل شده است.

براساس گزارشات بدست آمده، پلیس برای متفرق کردن معترضانی که در مقابل مقر پلیس لانکستر تجمع نموده بودند از گاز فلفل و عوامل شیمیایی استفاده کرد.

اداره پلیس لانکستر با متفرق نشدن معترضان به اعزام نیروهای بیشتر سرکوبگر تهدیدکرد.

مونوز 27 ساله روز گذشته توسط نیروهای پلیس پنسیلوانیا کشته شد، پلیس مدعی است که وی از چاقو برای حمله به نیروهای پلیس استفاده نموده است.

اعتراضات سراسری آمریکا بعد از کشته شدن سیاه پوستی به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، برپا شد و همچنان ادامه دارد.

این اعتراضات که بیش از سه ماه متوالی ادامه داشته، در برهه ای به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور ترامپ برای سرکوب معترضان شدت گرفت، اما انتقاد شدید از نحوه سرکوب معترضان موجب شد دولت ترامپ دستور دهد مأموران فدرال خیابان ها را ترک نمایند.

با این وجود ترامپ تهدید کرد در صورتی که مقامات محلی نتوانند به این اعتراضات انتها دهند، بار دیگر مأموران فدرال را به خیابان های این شهر گسیل خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1326

به "خبرنگاران اعتراضات ضد نژادپرستی به ایالت پنسیلوانیا رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتراضات ضد نژادپرستی به ایالت پنسیلوانیا رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید