خبرنگاران افزون بر 43 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد

به گزارش مجله باهام، لاهیجان - خبرنگاران - رییس سازمان چای کشور با اشاره به شروع برداشت برگ سبز چای در گیلان گفت: خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران شروع و تا به امروز حدود 43 هزار و 210 تن برگ سبز چای خریداری شده است.

خبرنگاران افزون بر 43 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حبیب جهانساز روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران در لاهیجان با بیان اینکه خرید تضمینی برگ سبز چای از اول اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، اضافه نمود: تا به امروز 43 هزار و 210 تن برگ سبز چای به ارزش بیش از 284 میلیارد تومان از چایکاران توسط 162 کارخانه فعال خریداری شده که از این مقدار 93 درصد برگ سبز درجه یک و 7 درصد برگ سبز درجه دو است.

وی با بیان اینکه تا به امروز 50 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران از خرید تضمینی امسال پرداخته شده است، گفت: پرداخت 75 درصد از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای بر عهده صاحبان کارخانجات چای و 25 درصد بر عهده دولت است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک امسال 6 هزار و 690 تومان و درجه دو، 4 هزار و 781 تومان، توضیح داد: قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک امسال در مقایسه با سال گذشته، به صورت میانگین 45 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد، گفت: چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور آغاز و تا انتها مهرماه انجام می گردد.

استان های گیلان و مازندران، 55 هزار چایکار دارد. باغهای چای در استان های گیلان و مازندران 26 هزار هکتار است که میزان زیرکشت هر سال متفاوت است. 90 درصد باغهای چای در استان گیلان و 10 درصد در استان مازندران واقع شده است.

شهرستان لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران با جمعیت 167 هزار نفری در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای و پژوهشکده چای کشور در این شهرستان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1758

به "خبرنگاران افزون بر 43 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزون بر 43 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید