خبرنگاران توسعه همکاری های علمی ایران و چین لازم است

به گزارش مجله باهام، پکن- خبرنگاران- رییس دانشگاه مطالعات بین الملل پکن گفت: توسعه روابط علمی و فنی میان دانشگاه های ایران و چین با هدف تقویت سطح علمی دو کشور لازم است.

خبرنگاران توسعه همکاری های علمی ایران و چین لازم است

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

جی جین بیاو (ji jinbiao) روز شنبه در دیدار محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین اضافه کرد: توسعه روابط برای دو کشور و همچنین دانشگاه های دو طرف مهم است به همین دلیل دانشگاه مطالعات بین المللی پکن می کوشد سهم خود را در توسعه روابط علمی میان تهران و پکن ایفا نماید.

او با اشاره به حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نشست های مختلف این دانشگاه گفت: در یک سال اخیر شاهد حضور کمال خرازی مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همچنین حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دانشگاه و سخنرانی آنها برای دانشجویان بوده ایم که بیانگر مناسب ارتباط دانشگاه با ایران و شخصیت های ایرانی است.

رییس دانشگاه مطالعات بین الملل پکن در بخش دیگری از سخنانش به همکاری های این دانشگاه با دانشگاه ها و نهادهای علمی و فرهنگی ایران اشاره نمود و گفت: در امسال میلادی تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تهران امضا شده است.

جی اضافه کرد: در حال حاضر نیز مراحل اولیه انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسه دهخدا نیز در جریان است و امیدواریم با همکاری و یاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، این تفاهم نامه زودتر به خاتمه برسد.

وی همچنین به برنامه این دانشگاه برای امضا تفاهم نامه با بنیاد سعدی اشاره نمود و گفت: در حال رایزنی و مشورت برای امضا با این بنیاد ایرانی هستیم.

رییس دانشگاه مطالعات بین الملل پکن در ادامه به اهمیت این دانشگاه به رشته زبان و ادبیات فارسی اشاره نمود و گفت: با توجه به اهمیت تقویت روابط دو کشور و همچنین تربیت فارسی آموزان چینی، این دانشگاه از سال 2017 میلادی اقدام به راه اندازی رشته زبان فارسی نموده است.

او توضیح داد: با استقبال خوب دانشجویان چینی، تا کنون 31 دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه جذب شده اند.

در دانشگاه مطالعات بین المللی پکن 10 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که 1200 نفر آنها از کشورهای خارجی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 245

به "خبرنگاران توسعه همکاری های علمی ایران و چین لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه همکاری های علمی ایران و چین لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید