خبرنگاران خرید طلا و سکه با کارت بانکی سرقتی در همدان

به گزارش مجله باهام، همدان- خبرنگاران- فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: فردی که با سرقت کارت عابر بانک شهروند همدانی اقدام به خرید سکه و طلا نموده بود توسط ماموران کلانتری 19 شهرک فرهنگیان شناسایی و دستگیر شد.

خبرنگاران خرید طلا و سکه با کارت بانکی سرقتی در همدان

سرهنگ جمشید باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: یک دزد سابقه دار اقدام به سرقت کارت بانکی یک شهروند همدانی نموده و از این طریق اقدام به خرید سکه و طلا نموده بود.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده قضایی و ارجاع این پرونده به انتظامی شهرستان همدان، دستگیری دزد در دستور کار ماموران کلانتری نهاده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان گفت: طبق آنالیز های اجرا شده مالباخته رمز کارت عابر بانک را بر روی یک کاغذ نوشته و آن را به پشت کارت بانکی چسبانده بود و این سهل انگاری موجب شده بود دزد به راحتی بتواند این حساب را خالی کند.

سرهنگ باقری ادامه داد: در جریان آنالیز های اجرا شده و با استفاده از شگردهای خاصی پلیسی، ماموران انتظامی ابتدا محل خرید طلا را شناسایی نموده و از این طریق چهره دزد را نیز شناسایی کردند.

وی اعلام کرد: ماموران کلانتری 19 فرهنگیان محل اختفای دزد را شناسایی نموده و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که دزد در بازپرسی ها به جرم خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان ادامه داد: طلا و سکه های خریداری شده در منزل متهم کشف و به مالباخته بازگردانده شد و دزد سابقه دار پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ باقری مطرح نمود: افرادی که سواد کافی برای استفاده از کارت بانکی یا حفظ رمز آن را ندارند از قرار دادن کارت عابر بانک در اختیار دیگر افراد یا نوشتن رمز بر روی آن پرهیز نمایند چرا که در صورت سرقت یا مفقود شدن کارت بانکی دزد به راحتی می تواند حساب صاحب کارت را خالی کند.

وی همچنین از شهروندان خواست اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار کسی قرار نداده و در صورت فاش شدن اطلاعات نسبت به تغییر رمز اقدام نمایند در عین حال دارندگان حساب، پیامک بانکی خود را فعال نمایند تا از هر گونه تراکنش آگاه شوند.

2 هزار و 400 دزد سال 98 در استان همدان دستگیر شدند که از این تعداد 360 تن دزد حرفه ای و دارای سوابق متعدد سرقت بودند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1112

به "خبرنگاران خرید طلا و سکه با کارت بانکی سرقتی در همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید طلا و سکه با کارت بانکی سرقتی در همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید