خبرنگاران عراق: به جزئیات دقیقی از عوامل حملات موشکی دست یافتیم

به گزارش مجله باهام، بغداد - خبرنگاران - دولت عراق می گوید که به جزئیات و اطلاعات دقیقی از عوامل حملات موشکی این کشور دست یافته و بسیاری از حملات برنامه ریزی شده ، نیز خنثی شده است.

خبرنگاران عراق: به جزئیات دقیقی از عوامل حملات موشکی دست یافتیم

به گزارش خبرنگاران، احمد ملا طلال سخنگوی نخست وزیری عراق روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت به اطلاعات دقیق از عاملان حملات موشکی دست یافته است.

وی ادامه داد که اقدام های ناقض امنیت همه در حال پیگیری است و دستگاه های امنیتی داده های اطلاعاتی بسیاری از این حملات دارند.

طلال اضافه نمود که اقدام هایی در باره عاملان شلیک موشک و شماری از گروه های حامی آنها در دست انجام است که بعضی از جزئیات آنها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

سخنگوی نخست وزیر عراق اظهار کرد که نهادهای امنیتی با هوشیاری همه چیز را رصد می نمایند و همان گونه که در چند وقت اخیر مشاهده شد، نیروهای امنیتی فوری مکان های شلیک موشک ها را کشف و از بسیاری از حملات موشکی نیز جلوگیری کردند.

وی در ادامه گفت که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور تحقیقات درباره حملات مسلحانه به نیروهای امنیتی را نیز صادر نموده است.

طلال تاکید نمود که دولت عراق همچنان بر عهد خود به امنیت و حفاظت از اعتراضات مسالمت آمیز و تلاش برای تحقق خواست تظاهرنمایندگان و برخورد قاطع با حمله نمایندگان به نیروهای امنیتی پایبند است.

به همین دلیل، الکاظمی در پی حمله موشکی یکشنبه شب گذشته به فرودگاه بغداد در دستوری ستاد عملیات مشترک را مامور تحقیق درباره این حمله کرد.

ستاد عملیات مشترک عراق بیان کرد که به دستور نخست وزیر تحقیقات برای شناسایی عاملان حمله موشکی به فرودگاه بین المللی بغداد شروع شده است.

در بیانیه کمیته اطلاع رسانی امنیتی عراق که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، آمده بود که به دستور نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، ستاد عملیات مشترک تحقیقات برای شناسایی عاملان این حمله و کسانی که در این باره کوتاهی نموده اند را شروع نموده است.

فرودگاه بین المللی بغداد شب گذشته با سه موشک کاتیوشا هدف گرفته شد که یکی از آنها به پارکینگ فرودگاه اصابت کرد و موجب وارد آمدن خسارت به چهار دستگاه خودرو شخصی شد.

فرودگاه بغداد پیش از این، آخرین بار یکشنبه شب 9 شهریور با دو موشک هدف گرفته شد که موشک ها در زمین های اطراف به زمین نشست.

در دو ماه گذشته حملات موشکی به اهداف آمریکایی در مناطق مختلف عراق به ویژه بغداد، پایتخت افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1320

به "خبرنگاران عراق: به جزئیات دقیقی از عوامل حملات موشکی دست یافتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عراق: به جزئیات دقیقی از عوامل حملات موشکی دست یافتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید