خبرنگاران نخستین مرحله واکسیناسیون کووید 19 در بانه شروع شد

به گزارش مجله باهام، سنندج - خبرنگاران - رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون بیماری کووید 19 با اولویت واکسیناسیون کادر درمان آی سی یو بخش کرونا بیمارستان رازی این شهرستان شروع شد.

خبرنگاران نخستین مرحله واکسیناسیون کووید 19 در بانه شروع شد

دکتر محمد شاهویسی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در نخستین مرحله از واکسینایون کووید 19 در بانه 25 دز واکسن برای 25 نفر از کادر درمان بخش آی سی یو کرونا بیمارستان رازی تزریق شد.

وی ادامه داد: واکسیناسیون کووید 19 در سه فاز با اولویت بندی گروههای پر خطر انجام می گردد که فاز نخست آن پرسنل آی سی یو بخش کرونا، فاز دوم کادر بهداشت و درمان بیمارستان و در فاز سوم کل جمعیت شهرستان با رعایت دستورالعمل ها تحت پوشش قرار می گیرند.

شاهویسی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: واکسیناسیون کووید 19 در 2 دز با فاصله 21 روز تزریق می گردد که در دز دوم اثردهی واکسن تکمیل می گردد و همزمان باید محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی باید رعایت گردد.

وی با اشاره به فرآیند زمانبر واکسیناسیون کووید 19 اضافه نمود: شروع واکسیناسیون کووید 19 به برطرف کامل خطر انتقال بیماری یاری نمی کند و باید پروتکل های بهداشتی استفاده از ماسک و شستوی دستها همچنان ادامه یابد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه یادآور شد:باید محدودیت های کرونایی افزایش و از برگزاری تجمعات و دورهمی های خانوادگی خوداری گردد چراکه در همچنان در مرحله شروع واکسیناسیون قرار داریم و تا برطرف کامل خطر انتقال ویروس کرونا راه طولانی در پیش داریم.

وی گفت: واکسیناسیون کووید 19 از نوع واکسن ایسپدنیک روسی است که اثر دهی و بی خطر بودن آن در 2 مجله معتبر جهانی ثبت شده است.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1596

به "خبرنگاران نخستین مرحله واکسیناسیون کووید 19 در بانه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین مرحله واکسیناسیون کووید 19 در بانه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید