خبرنگاران هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است

به گزارش مجله باهام، یزد- خبرنگاران- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هشدار داد: اگر مردم یزد رعایت نکنند و از خانه های خود خارج شوند با فاجعه مجدد کرونا و افزایش افسارگسیخته این بیماری روبرو خواهیم بود.

خبرنگاران هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است

دکتر محمود نوری شادکام روز آدینه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اگر مردم رعایت نکنند و اتفاق خوبی که در یک هفته گذشته در استان انجام شد را ادامه ندهند به احتمال قوی ما در آینده نزدیک با یک فاجعه مجدد و افزایش افسارگسیخته بیماری روبرو می شویم.

وی یادآور شد: ما الان در مرحله مدیریت بیماری کرونا هستیم و معنای این جمله این است که ما فعلا در شرایطی قرار داریم که تعداد مبتلایان نیازمند بستری در بیمارستان با موارد بهبود یافته و ترخیص شده برابری می نماید و این حاصل همکاری و همدلی و توجه مردم به هشدارهای بهداشتی بوده است اما این شرایط به معنی مهار و کنترل بیماری نیست.

این مسوول بهداشت و درمان استان یزد اضافه نمود: تعداد زیادی از پرسنل توانمند حوزه درمان دچار بیماری شده اند و در قرنطینه قرار دارند و از این رو حوزه درمان، توانایی فاجعه دیگری را ندارد.

وی توضیح داد: فشار کاری به پرستاران و پزشکان در بیمارستان ها طی 40 روز گذشته باعث خستگی و فرسودگی تعداد زیادی از کادر درمان شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد اضافه نمود: نگرانی جدی داریم که افزایش مجدد مبتلایان باعث بشود که نتوانیم آنطور که بایسته و شایسته است ارائه خدمت بدهیم و افزایش عوارض مرگ و میر را بدنبال داشته باشیم.

وی از مردم خواست همچنان به هشدارها توجه داشته باشند.

دکتر نوری شادکام، افزایش سفرهای درون شهری در روز گذشته را نگران کننده توصیف کرد.

حضور شمار زیادی از مردم شهر یزد، 14 فروردین ماه و پس از روز طبیعت در خیابان های شهر و در حالی که آنها یک هفته گذشته را با ماندن در خانه به توصیه های مسوولان توجه نموده بودند ، انتقادهایی را در فضای مجازی استان به دنبال داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1015

به "خبرنگاران هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار یک مسوول درمان: یزدی ها رعایت نکنند فاجعه دیگری در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید