خبرنگاران واکنش های هسته ای در نیروگاه چرنوبیل ازسر گرفته شد

به گزارش مجله باهام، مسکو - خبرنگاران- دانشمندان ناظر بر وضع نیروگاه هسته ای آسیب دیده چرنوبیل در اوکراین از آغاز واکنش های هسته ای در سوخت هسته ای باقی مانده در این مرکز هسته ای خبر دادند.

خبرنگاران واکنش های هسته ای در نیروگاه چرنوبیل ازسر گرفته شد

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری ریانووستی امروز (پنجشنبه) نوشت: دانشمندان هشدار داده اند که در سوخت هسته ای دفن شده در راکتور آسیب دیده نیروگاه چرنوبیل، واکنش های هسته ای ازسر گرفته شده است.

در این گزارش، واکنش های هسته ای در سوخت باقی مانده در سالن اصلی راکتور آسیب دیده چرنوبیل به ذغالی تشبیه شده که دوباره سرخ و گداخته شده است.

پس از حادثه نیروگاه هسته ای چرنوبیل، بر روی راکتور چهارم و آسیب دیده این نیروگاه سقف و سرپوشی از بتون و فولاد درست شده که از تشعشعات مواد هسته ای در راکتور به فضای پیرامونی جلوگیری می کند.

دانشمندان پژوهشگاه ایمنی نیروگاه های هسته ای اوکراین نیز اعلام کرده اند که جریان نوترونی در راکتور چهارم نیروگاه چرنوبیل در چهار سال اخیر افزایش یافته است.

حادثه اتمی چرنوبیل روز 26 آوریل 1986میلادی(6 اردیبهشت1365) بر اثر وقوع دو انفجار در رآکتور این نیروگاه رخ داد که در اثر آن 31 نفر در دم جان باختند.

شهر 50 هزار نفری چرنوبیل در حدود 120 کیلومتری شهر کی یف پایتخت اوکراین و محل واقع شدن نیروگاه هسته ای به همین نام اکنون به منطقه ای متروکه و خالی از سکنه تبدیل شده است.

دولت شوروی سابق که از انفجار نیروگاه چرنوبیل غافلگیر شده بود، سه روز پس از حادثه، خبر آن را گفت و بیش از 200 هزار نفر نیز برای اقدامات امدادی و رفع پیامدهای آن از مناطق و جمهوری های مختلف شوروی وقت به محل اعزام شدند. بر اثر این سانحه، 17 کشور اروپایی دچار آلودگی شدند، 23 درصد قلمرو بلاروس، 10 درصد خاک اوکراین و حدود 2 درصد قلمرو روسیه به تشعشعات رادیواکتیو آلوده شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1783

به "خبرنگاران واکنش های هسته ای در نیروگاه چرنوبیل ازسر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش های هسته ای در نیروگاه چرنوبیل ازسر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید