خبرنگاران پتروشیمی تندگویان از سال 1400 در زمره صنایع سبز

به گزارش مجله باهام، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به انجام تعمیرات اساسی موفقیت آمیز این مجتمع، گفت: یکی از نتایج این تعمیرات اساسی، بهبود عملکرد کارخانه بر اساس استانداردهای محیط زیست است که با اقدامات در دست انجام، پتروشیمی شهید تندگویان در سال آینده از فهرست صنایع آلاینده خارج و در سال 1400 صنعت سبز خواهد شد.

خبرنگاران پتروشیمی تندگویان از سال 1400 در زمره صنایع سبز

به گزارش روز آدینه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سیدرضا قاسمی شهری با اشاره به عرضه اولیه سهام پتروشیمی شهید تندگویان با نماد شگویا در روز شنبه (هفدهم اسفند) به بازار سرمایه اضافه نمود: با اقدامات اساسی صورت گرفته در سال 98 از جمله تعمیرات اساسی موفقیت آمیزی که در فاز دوم این مجتمع انجام شد، از سال آینده افزایش ظرفیت این مجتمع را شاهد خواهیم بود که به معنای افزایش سودآوری شگویا است.

وی با اشاره به کاهش فراوری در 6 ماهه دوم 98 این مجتمع، گفت: دلیل اصلی این کاهش فراوری، انجام تعمیرات اساسی بود، واحدهای کارخانه دوم نزدیک به 11 سال کار نموده بودند و زمانی که شرکت های خارجی به دلیل تحریم ها از کشور خارج شدند، تست های عملیاتی مهم از جمله رسیدن به ظرفیت های طراحی و اسمی بر روی واحد انجام نشد.

قاسمی شهری ادامه داد: این کار را ابتدای سال 98 با اتکا به توان و دانش داخلی انجام دادیم و 100 گلوگاه برای رسیدن به ظرفیت اسمی کارخانه را شناسایی و برای آنها پروژه تعریف کردیم.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: در این تعمیرات اساسی، ما همه دستگاه ها و تجهیزات مستقر درفاز 2 را برای سرویس باز کردیم، چند دستگاه به دلیل تحریم و انجام نشدن تعمیرات لازم از سرویس خارج شده بود که بخش عمده این تجهیزات پنج دستگاه هم زن های داخل راکتور بودند که در مدار فراوری قرار گرفتند، تعدادی از مبدل های حرارتی هم با تعمیرات به سرویس بازگشتند و سه مبدل حرارتی در داخل در دست ساخت است و در نیمه نخست سال آینده نصب می گردد.

قاسمی شهری گفت: نتیجه مجموعه این اقدامات که با استفاده از توان داخل کشور صورت گرفته و در حال تکمیل است، افزایش ظرفیت فراوری مجتمع از سال 99 و رسیدن آن به نقطه مطلوب در سال 1400 است و از آن سال حرکت به سمت ظرفیت ایده آل را شروع می کنیم.

به گفته این مسوول، انجام تعمیرات اساسی و بهبود عملکرد کارخانه بر اساس استانداردها، با توجه به جریمه 50 میلیارد تومانی سالیانه آلایندگی زیست محیطی به سودآوری شرکت یاری خواهد نمود.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان همچنین درخصوص سیاست های صادراتی این شرکت، گفت: محصولات تندگویان در منطقه منحصر به فرد است و در این حجم و کیفیت هیچ رقیبی ندارد.

وی گفت: محصولات ما در کشورهای آسیای میانه و غرب آسیا مشتری های خوبی دارد که با توجه به افزایش سفارش ها و همچنین برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش فراوری، افزایش صادرات مازاد بر احتیاج داخل در دستور کار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 942

به "خبرنگاران پتروشیمی تندگویان از سال 1400 در زمره صنایع سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پتروشیمی تندگویان از سال 1400 در زمره صنایع سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید