خبرنگاران 2500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور همدان تحصیل می کنند

به گزارش مجله باهام، همدان- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: بیش از 2 هزار و 500 دانش آموز در سال تحصیلی 1400-1399 در مدارس آموزش از راه دور این استان مشغول تحصیل هستند.

خبرنگاران 2500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور همدان تحصیل می کنند

به گزارش خبرنگاران، محمد پورداود روز چهارشنبه در نشست گرامیداشت سالروز شکل گیری مدارس آموزش از راه دور، اضافه کرد: آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه شعار راهبردی این مدارس است که در سطح استان همدان نیز با قوت دنبال می شود.

وی گفت: در حال حاضر 29 مدرسه آموزش از راه دور در سطح استان همدان و در 12 ناحیه و منطقه مشغول ارائه آموزش های درسی به دانش آموزان است.

پورداود اضافه کرد: با فراهم شدن شرایط پنج مدرسه آموزش از راه دور دیگر نیز برای سال آینده در چهار شهرستان استان همدان راه اندازی و فعال می شود.

وی با اشاره به این که بیش از 2 هزار و 500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور استان مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: در نیم سال دوم تحصیلی 1399-1398 با وجود شرایط کرونایی، رشد 5.2 درصدی جذب دانش آموز نسبت به زمان مشابه سال گذشته در این مدارس استان همدان را شاهد بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به افزایش کیفی و کمی مدارس آموزش از راه دور در استان، خاطرنشان کرد: همه مدارس آموزش از راه دور استان به سامانه الکترونیکی آموزش و ثبت نام مجهز هستند و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

پورداود با بیان این که پوشش و جذب بازماندگان از تحصیل یکی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است، اضافه کرد: در این راستا در سال تحصیلی جاری بیش از 200 دانش آموز لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل نیز در این مدارس جذب شده اند.

وی با اشاره به کسب رتبه عالی در حوزه آموزش از راه دور در ارزیابی های وزارت آموزش و پرورش، گفت: این حوزه در شاخص های مختلف ارزیابی عملکرد بالاترین سطح امتیاز (عالی) را کسب کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل، برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی، اجرای مطلوب دستورالعمل ارزیابی عملکرد مدارس و استفاده از ظرفیت شورای نظارت بر مدارس غیردولتی از مهم ترین شاخص های ارزیابی این حوزه است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، استفاده از فناوری های نوین و توسعه آموزش الکترونیکی و استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی موسسان از دیگر شاخص های ارزیابی است که در سال تحصیلی جاری نیز با قوت پیگیری می شود.

پورداود با اشاره به اهمیت طرح آبا (آشتی با آموزش) گفت: در حال حاضر یکی از مدارس آموزش از راه دور استان همدان به عنوان پایلوت مجری این طرح است.

بیش از 297 هزار دانش آموز در مدارس استان همدان مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1451

به "خبرنگاران 2500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور همدان تحصیل می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2500 دانش آموز در مدارس آموزش از راه دور همدان تحصیل می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید