دستگیری 11 عضو القاعده به اتهام ربودن هواپیمای مفقودشده مالزی

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: بحث های مربوط به محموله هواپیمای مفقودشده مالزی معماها پیرامون این هواپیما را بیشتر نموده است.

دستگیری 11 عضو القاعده به اتهام ربودن هواپیمای مفقودشده مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی رسانه ها مدعی شده اند پلیس مالزی هفته گذشته 11 تروریست القاعده را با اتهام همدستی در ربودن هواپیمای مسافربری مالزی دستگیر نموده و مورد بازپرسی قرار داده است، رسانه های دیگر اما طرح این موضوع را شایعه می دانند.

روزنامه انگلیسی دیلی میل از جمله رسانه هایی است که مدعی شده پلیس مالزی این افراد را که بین 20 تا 52 سال سن داشته اند دستگیر نموده و آنها را مورد بازپرسی قرار داده است. منبع مورد استناد روزنامه دیلی میل یکی از افسرهای مبارزه با تروریسم کشور مالزی بوده که گفته دستگیری این افراد ظن تروریستی بودن مفقودی این هواپیما را تقویت می نماید.

در همین حال رسانه های دیگر از جمله پایگاه خبری میرور گزارش داده اند بوئینگ مفقود شده مالزی محموله ای ناشناس حمل می نموده که ظاهراً در مجامع علنی کمتر درباره آنها صحبت شده است.

این هواپیمای مسافربری از نوع بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی با 239 مسافر و سرنشین بامداد روز 8 مارس از کوالالامپور پایتخت مالزی به سوی پکن، پایتخت چین، پرواز کرد، اما پس از عبور از خاک مالزی و هنگامی که بر فراز خلیج تایلند در حال پرواز بود از صفحه رادار محو شد. دو مسافر ایرانی هم در این پرواز بوده اند.

عملیات تجسس برای یافتن این هواپیما که به معمایی در سطح بین المللی تبدیل شده تا کنون نتیجه ای در بر نداشته است. تحلیل اطلاعات ماهواره ای نشان می دهد که آخرین موقعیت هواپیما در غرب بندر پرت استرالیا بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 465

به "دستگیری 11 عضو القاعده به اتهام ربودن هواپیمای مفقودشده مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 11 عضو القاعده به اتهام ربودن هواپیمای مفقودشده مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید