دوراهی انگلیس برای همکاری با هوآوی چین و درخواست ترامپ

به گزارش مجله باهام، انگلیس علی رغم احتیاج شدید به همکاری با شرکت چینی هوآوی، از سوی آمریکا در این باره تحت فشار واقع شده است.

دوراهی انگلیس برای همکاری با هوآوی چین و درخواست ترامپ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش اصرار آمریکا مبنی بر قطع همکاری انگلیس با شرکت هوآوی چین و احتیاج لندن به چین برای ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه در این کشور، انگلیس را بر سر دوراهی قرار داده است.

بر این اساس، رسانه ها انگلیسی اعلام کردند دولت احتمالا سه شنبه نشست شورای امنیت ملی به ریاست بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور را برگزار می نماید تا ابعاد این موضوع آنالیز گردد. علاوه بر شخص ترامپ که در سفر به لندن صراحتا از مقامات انگلیس خواست درباره همکاری با شرکت هوآوی چین تجدید نظر نمایند، دیگر مقامات آمریکا هم با پیش کشیدن مسائل امنیتی از انگلیس خواستند از تصمیم خود برای همکاری با چین بر سرایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه موسوم به 5 G صرف نظر نمایند.

پیش تر بوریس جانسون در واکنش به درخواست ترامپ برای قطع همکاری با شرکت هوآوی چین برای اجرای نسل پنجم شبکه تلفن همراه در انگلیس که امکان انتقال داده ها به میزان یک گیگا بایت بر ثانیه را فراهم می نماید گفته بود جایگزینی ندارد که بتواند این خواسته آمریکا را عملی سازد.

آمریکا به شدت علیه شرکت هوآوی چین موضع گرفته است و می گوید با این اقدام اطلاعات ذی قیمتی به دست چینی ها خواهد رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 718

به "دوراهی انگلیس برای همکاری با هوآوی چین و درخواست ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوراهی انگلیس برای همکاری با هوآوی چین و درخواست ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید