دوستم پس از ملاقات با اردوغان: نشست استانبول به صلح در افغانستان منجر می گردد

به گزارش مجله باهام، مارشال عبدالرشید دوستم پس از ملاقات با رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول منجر به صلح سراسر در افغانستان خواهد شد.

دوستم پس از ملاقات با اردوغان: نشست استانبول به صلح در افغانستان منجر می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مارشال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان در ملاقات با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درباره اوضاع جاری سیاسی و امنیتی افغانستان و نشست قریب الوقوع استانبول گفتگو کردند.

دوستم در این ملاقات میزبانی ترکیه برای برگزاری نشست استانبول بین طالبان و دولت افغانستان تحت نظارت سازمان ملل و کشور های دخیل را مهم و ارزنده خواند.

وی همچنین با اشاره به نقش ترکیه در فرایند صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول می تواند سبب بوجود آمدن صلح سراسری در افغانستان گردد.

اردوغان نیز ضمن تاکید حمایت ترکیه از افغانستان گفت که آنکارا با مقامات کشورهای پاکستان، قطر و سازمان ملل برای به موفقیت رساندن فرایند استانبول رایزنی های مثبتی داشته است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست استانبول بتواند سبب بوجود صلح و تعمیم وحدت و عدالت در افغانستان گردد.

این ملاقات درحالی صورت می گیرد که گریک سیتی تایمز اخیراً گزارش داده بود که پاکستان خواهان جایگزینی نظامیان ترکیه ای با نیروهای آمریکایی و ناتو است و مقامات نظامی دو کشور رایزنی هایی در این باره داشته اند.

براساس این گزارش، پاکستان با یاری شبکه حقانی، طالبان را متقاعد نموده است تا با ادامه حضور نیروهای ترکیه موافقت کند و حتی اجازه دهد نیروهای بیشتری از این کشور به افغانستان اعزام گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1746

به "دوستم پس از ملاقات با اردوغان: نشست استانبول به صلح در افغانستان منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوستم پس از ملاقات با اردوغان: نشست استانبول به صلح در افغانستان منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید