دولت افغانستان خواهان ادامه حضور نظامیان خارجی تا دو سال آینده شد

به گزارش مجله باهام، درحالی که براساس توافق قطر همه نیروهای خارجی باید تا ماه می افغانستان را ترک نمایند، دولت کابل خواهان ادامه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو طی دو سال آینده شد.

دولت افغانستان خواهان ادامه حضور نظامیان خارجی تا دو سال آینده شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزرای دفاع ناتو در نشستی دو روزه که از امروز شروع می گردد درباره ادامه حضور و یا خروج از افغانستان تصمیم می گیرند، حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان اما خواهان ادامه حضور نیروهای آمریکایی و ناتو تا دو سال آینده شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

محب به تایمز گفت: انتظار داریم که در دو سال آینده حتی اگر با طالبان هم به صلح نرسیم کاملاً خودکفا شده و بطور مستقل قادر به انجام مسئولیت های امنیتی خود باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: ما قصد داریم دستاوردهای 20 سال گذشته را بطور کامل حفظ کنیم، بزرگترین مشکل ما اقتصادی است نه نیروی نظامی و توانایی های جنگی.

براساس توافقنامه قطر، مشروط به پایبندی طالبان به تعدادی از تعهدات امنیتی، همه نیروهای آمریکایی و ناتو باید تا خاتمه ماه آوریل سال 2001 میلادی خاک افغانستان را ترک نمایند.

با این حال زمزمه ادامه حضور نیروها پس از مهلت معین شده شنیده می گردد و دوشنبه نیز ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تصرح کرد که نیروهای این سازمان تا فرارسیدن زمان مناسب به حضور در افغانستان ادامه خواهند داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1612

به "دولت افغانستان خواهان ادامه حضور نظامیان خارجی تا دو سال آینده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان خواهان ادامه حضور نظامیان خارجی تا دو سال آینده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید