رهبران اخوان درخواست قطر برای ترک دوحه را تائید کردند، مقصد بعدی مالزی و یا ترکیه

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین مصر با تائید خبر درخواست قطر از تعدادی از رهبران این جماعت برای خروج از دوحه تاکید نمود که این درخواست دوحه را اجابت خواهند کرد.

رهبران اخوان درخواست قطر برای ترک دوحه را تائید کردند، مقصد بعدی مالزی و یا ترکیه

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، عمرو دراج عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت در بیانیه ای گفت: ما از نقش قطر قدردانی می کنیم و موضع آن را درک می کنیم و درخواست قطر برای انتقال مقر تعدادی از رهبران به خارج از کشور را اجابت خواهیم کرد.

از سوی دیگر مصطفی البدری عضو جبهه سلفی و از رهبران ائتلاف حمایت از جماعت اخوان المسلمین که در ترکیه مقیم است، گفت که احتمالا رهبران اخوان المسلمین خاک قطر را ترک نموده و به ترکیه و یا مالزی منتقل شوند.

وی اشاره نمود که مقامات قطر از تعدادی از رهبران جماعت اخوان المسلمین درخواست نموده اند که خاک این کشور را ترک نمایند و به نظر می رسد که این اقدام در راستای اجرای توافقنامه آشتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس صورت می گیرد به خصوص اینکه اخیرا نیز وزرای خارجه و کشور و نیز رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی به قطر سفر کردند.

وی اضافه نمود: ما از موضع قطر در طول دوره گذشته و مقابله آن با فشارهای منطقه ای و بین المللی قدردانی می کنیم.

بعضی منابع مطلع در جماعت اخوان المسلمین مصر گزارش دادند که تعدادی از رهبران جماعت اخوان المسلمین طی چند روز آینده بنا به درخواست مقامات قطر و به منظور پرهیز از ایجاد تنش در روابط با قطر، این کشور را ترک خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، 7 تن از رهبران شاخص اخوان المسلمین قرار است خاک قطر را ترک نمایند که اسامی آنها عبارت است از: دکتر محمود حسین دبیر کل جماعت اخوان المسلمین، عصام تلیمه مدیر دفتر سابق قرضاوی، حمزه زوبع سخنگوی حزب آزادی و عدالت، دکتر عمرو دراج رئیس کمیته روابط خارجی حزب آزادی و عدالت، اشرف بدر الدین عضو مجلس الشعب سابق از حزب آزادی و عدالت، وجدی غنیم مبلغ اخوانی و جمال عبد الستار قائم مقام وزارت اوقاف سابق و از رهبران جماعت اخوان المسلمین.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که قطر به رهبران اخوان المسلمین یک هفته مهلت داده است تا خاک این کشور را ترک نمایند.

از زمان عزل محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به اخوان المسلمین در تابستان سال گذشته، روابط قطر و مصر به دلیل حمایت های دوحه از جماعت اخوان المسلمین و انتقاد از مقامات مصر تیره شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 494

به "رهبران اخوان درخواست قطر برای ترک دوحه را تائید کردند، مقصد بعدی مالزی و یا ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران اخوان درخواست قطر برای ترک دوحه را تائید کردند، مقصد بعدی مالزی و یا ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید