سامانه هشدار سیلاب در تهران راه اندازی می شود

به گزارش مجله باهام، معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران گفت: سامانه هشدار سیلاب با همکاری وزارت نیرو و سازمان هواشناسی در تهران راه اندازی خواهد شد.

سامانه هشدار سیلاب در تهران راه اندازی می شود

به گزارش ایسنا؛ سکینه اشرفی با اشاره به موضوع تاب آوری و مدیریت بحران در برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث تاب آوری و به خصوص مدیریت بحران در پایتخت، در پنج سال آینده مورد توجه مدیریت شهری واقع شده است، بحث سیلاب و خطرات ناشی از آن است.

وی اضافه نمود: ماده 84 برنامه سوم توسعه شهر تهران که اجرای آن از ابتدای سال 98 آغاز شده، به تکالیف شهرداری در حوزه مقابله با خطر سیلاب پرداخته و تاکید کرده است که شهرداری باید نسبت به عملیاتی کردن طرح جامع مدیریت آب های سطحی شهر شامل طراحی و اجرای پروژه های توسعه، بهبود عملکرد شبکه اصلی و فرعی، تهیه سامانه جامع اطلاعات مکانی و توسعه شبکه پایش کمی و کیفی بارش و روان آب اقدام کند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین شهرداری بر اساس این برنامه مکلف شده است نسبت به عملیاتی کردن و پیاده سازی نظام نگهداشت مجاری و تأسیسات موجود مدیریت آب های سطحی اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، شهردار تهران مسئول مدیریت بحران پایتخت است، اضافه نمود: به همین دلیل، همه دستگاه های ملی و محلی باید در هماهنگی با شهرداری فعالیت کنند و به همین دلیل نیز در برنامه سوم توسعه شهر تهران دیده شده است که سامانه هشدار سیلاب با همکاری وزارت نیرو و سازمان هواشناسی آماده و پیاده سازی شود.

اشرفی در ادامه به حادثه ورود آب رودخانه کن به مترو تهران در سال 1391 اشاره کرد و گفت: وقوع سیل و شکسته شدن دیوار حائل بین رودخانه کن و خط 4 مترو تهران باعث ورود خسارت به تأسیسات مترو در آن زمان شد که همین مسئله نشان می دهد باید نسبت به مقاوم سازی فضاهای زیرسطحی شهری در مقابل سیلاب نیز هوشیار باشیم.

وی اضافه نمود: به همین دلیل، در ماده 91 برنامه سوم توسعه شهر تهران یکی از تکالیف شهرداری شناسایی کلیه فضاهای زیرسطحی شهر و ارزیابی نقاط مخاطره آمیز و ناایمن آن طی سال اول برنامه است.

معاون شهردار تهران شرح داد: همچنین ارزیابی میزان آسیب پذیری در شبکه حمل و نقل متروی تهران در برابر حوادث و بلایای طبیعی، نفوذ منابع آب سطحی و زیر زمینی، ریزش چاه و قنات و نقص فنی تجهیزات از جمله تکالیفی است که باید بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران انجام شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 188

به "سامانه هشدار سیلاب در تهران راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه هشدار سیلاب در تهران راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید