سفر وزیرخارجه اندونزی به کابل برای گفت وگو درباره روند صلح افغانستان

به گزارش مجله باهام، در حالی که پیش از این گزارش های از احتمال انتقال دفتر سیاسی طالبان به اندونزی منتشر شده است سخنگوی وزارت خارجه اندونزی از سفر وزیرخارجه این کشور به کابل برای گفت وگو درباره همکاری اندونزی در روند صلح افغانستان خبر داده است.

سفر وزیرخارجه اندونزی به کابل برای گفت وگو درباره روند صلح افغانستان

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آرمانتا نصیر سخنگوی وزارت خارجه اندونزی روز گذشته خاطرنشان کرد کهریتنو مارسودی وزیر خارجه این کشور برای گفت وگو با مقامات افغان درباره روند صلح به کابل سفر خواهد نمود.

وی اضافه کرد دولت اندونزی به ایفای نقش سازنده در روند صلح افغانستان و حمایت از دولت این کشور متعهد است و به همین دلیل مارسودی با مقامات افغان در کابل دیدار خواهد نمود.

پیش از این اشرف غنی به اندونزی سفر نموده بود و در دیدار با مقامات این کشور خواهان همکاری اندونزی در مبارزه با تروریسم و سرانجام جنگ در افغانستان شده بود.

این در حالی است که فیض الله کاکر سفیر افغانستان در قطر پیش از این گفته بود که دولت افغانستان در حال آنالیز بستن دفتر سیاسی طالبان در قطر است، و اندونزی برای میزبانی از دفتر سیاسی طالبان اعلام آمادگی نموده است.

وی تاکید نموده بود این احتمال وجود دارد که دفتر سیاسی طالبان به ترکمنستان و یا هم اندونزی انتقال داده گردد زیرا اندونزی برای همکاری در روند صلح افغانستان تمایل دارد.

با این حال دولت اندونزی یک مرکز اسلامی را به منظور ترویج صلح و ثبات و مبارزه با افراط گرایی دینی در افغانستان ایجاد نموده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 490

به "سفر وزیرخارجه اندونزی به کابل برای گفت وگو درباره روند صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیرخارجه اندونزی به کابل برای گفت وگو درباره روند صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید