سنجش کیفیت تولیدات نظارت تصویری ، خدمات دانش بنیان امنیت را ارتقا می دهد

به گزارش مجله باهام، تجهیزات نظارتی و زیرساخت های ارتباطی و امنیتی از محصولات فناورانه ای محسوب می شوند که سطح وسیعی از کاربرد را دارند.

سنجش کیفیت تولیدات نظارت تصویری ، خدمات دانش بنیان امنیت را ارتقا می دهد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ تجهیزات نظارتی و زیرساخت های ارتباطی و امنیتی از محصولات فناورانه ای محسوب می شوند که سطح وسیعی از کاربرد را دارند. این تجهیزات علاوه بر پیچیدگی های فناورانه ای که در فرآیند فراوری پشت می گذارند، احتیاجمند تجهیزات و روش هایی کارآمد برای کیفیت سنجی و ارزیابی کارآمدی هستند.

شرکت خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم چی، یکی از مجموعه هایی است که در حوزه های سامانه های پیشرفته الکترونیک، نرم افزار های کاربردی و مدیریت نوین شروع به کار نموده است و در سه حوزه محصولات دانش بنیان فناوری اطلاعات، خدمات نظارت و مشاوره و ارائه راه حل های بهینه سازی و مدیریت نوین فعالیت می نماید.

محمد قلم چی مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به ارائه خدمات تخصصی طراحی، فراوری، اجرا و نظارت بر پروژه های امنیت الکترونیک گفت: این خدمات شامل بخش های حفاظتی و نظارتی هستند. این مجموعه فناور همچنین برای نخستین بار در کشور، ضمن معرفی دانش امنیت الکترونیک به کشور، استاندارد ملی امنیت الکترونیک را تعریف کرد.

این فعال فناور با اشاره به ایجاد اشتغال برای متحصصان و فعالان فناور در حوزه الکترونیک اضافه کرد: در این مجموعه، 12 نفر مشغول کار هستند که 7 نفر تخصصی و 5 نفر نیز در حوزه عمومی فعالیت می نمایند. به صورت غیر مستقیم نیز حدود 10 نفر مشغول به کار هستند.

سنجش کیفیت فراوریات نظارت تصویری

این فعال فناور، با اشاره به اهمیت کیفیت سنجی کیفیت تجهیزات امنیتی و نظارتی گفت: سنجش دقیق پارامتر های تجهیزات نظارت تصویری، برای متخصصان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این سنجش زمانی قابل اتکا خواهد بود که بر اساس عملکرد واقعی دستگاه انجام شده باشد.

قلم چی، مجموعه آزمایشگاهی آتن را به عنوان کاملترین و قابل اتکا ترین راه حل سنجش محصولات نظارت تصویری برای پاسخ به احتیاج های این حوزه اعلام کرد و اضافه کرد: آتن از ابزار های حرفه ای و تخصصی سنجش سطح کیفیت، امنیت، پایداری و کارایی دوربین­ های مداربسته، DVR، NVR، HVR و نرم افزار های ضبط، مدیریت و انتقال تصویر برخوردار است و راه حلی شامل اجزای سخت افزاری، نرم­ افزاری و دانش فنی را با امکان اندازه گیری پارامتر های کارآمد فنی در اختیار متخصصان، مشتریان و فراورینمایندگان قرار می دهد.

وی به تجهیزات قابل اندازه گیری اشاره نمود و گفت: از مهم ترین این تجهیزات می توان به دوربین های مداربسته، دستگاه ­های ضبط تصاویر، دستگاه ­های انکودر در مجموعه آزمایشگاهی آتن قابل اندازه گیری است.

قلم چی از ارائه خدمات فناورانه آزمایشگاه تجهیزات نظارت تصویری گفت و ادامه داد: این آزمایشگاه شامل چند سلول تست استاندارد به همراه سازه نگهدارنده، چند سرور سلول تست، سرور مرکزی، چاپگر، نرم افزار های آتن و همچنین مستندات فنی است.

وی با اشاره به فعالیت دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری آتن اضافه کرد: وظیفه بخش سخت افزاری آتن، ایجاد محیط مناسب برای تست است. آتن از تعدادی سلول تست تشکیل شده که هر سلول، یک اتاق تاریک به همراه مجموعه ای حسگر و عملگر از جمله صفحه نمایش تست های اکتیو، نمایشگر شرایط، سنسور های سنجش میزان نور، توان، دما، رطوبت و صدا، عملگر های نوری و صوتی، چارت های استاندارد و فعالیت می نماید.

این فعال فناور همچنین اعلام کرد: مسئولیت بخش نرم ­افزاری آتن، دریافت اطلاعات اولیه، اجرای آزمون، داده ­برداری، تحلیل داده ­ها، ثبت اطلاعات و فراوری گزارش عملکرد تجهیزات نظارت تصویری است.

مدیرعامل موسسه خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم چی به حوزه های اصلی تحت آنالیز در این آزمایشگاه اشاره نمود و گفت: در این آزمایشگاه، کیفیت انتشار ویدیو و صوت، کیفیت تصویر، تصحیح تصویر در شرایط نوری خاص، فشرده سازی، کیفیت صدا، منبع تغذیه، امنیت تبادل داده، سهولت نصب، اصالت تجهیز تمام حوزه های فوق بر اساس الگوریتم های مختلف و الگو های از پیش مشخص شده اندازه گیری می شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 1799

به "سنجش کیفیت تولیدات نظارت تصویری ، خدمات دانش بنیان امنیت را ارتقا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنجش کیفیت تولیدات نظارت تصویری ، خدمات دانش بنیان امنیت را ارتقا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید