سیاستمدار آلمانی: یونان باید از منطقه یورو خارج گردد

به گزارش مجله باهام، خبرنگاران: یک سیاستمدار آلمانی با انتقاد از تصمیمات جدید دولت آلمان برای حمایت های بیشتر از یونان بحران زده خروج از منطقه یورو را تنها راه امیدوار کننده دانست که به نفع یونانی هاست.

سیاستمدار آلمانی: یونان باید از منطقه یورو خارج گردد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه، اینکه دولت ائتلافی در آلمان یاری های جدیدی برای یونان بحران زده را در نظر گرفته است برای کلایس پیتر ویلش از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی آلمان قابل درک نیست. به اعتقاد این سیاستمدار آلمانی یونان باید منطقه یورو را ترک کند.

به این ترتیب این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات اخیر دولت ائتلافی وارد نموده و از اینکه نمایندگان مجلس روز پنجشنبه یک خط اعتباری دیگری را برای برگرداندن یونان بحران زده به بازار سرمایه و حمایت از آن در این راستا تصویب کردند انتقاد کرد.

به اعتقاد این سیاستمدار آلمانی حمایت از طرف صندوق ثبات یورو تنها برای کشورهایی مطرح است که شرایط مالی و مالی آن ها مانند قبل متعادل و قابل اطمینان است. اما شرایط مالی و مالی یونان همچون گذشته به این شکل نیست.

وی اضافه کرد: میزان بدهی های یونان بالغ بر 175.5 درصد فراوری ناخالص ملی است. نرخ بیکاری حدود 26.8 درصد بوده و از سال 2008 فراوری ناخالص ملی این کشور به تقریبا یک چهارم کاهش پیدا نموده است.

مجلس آلمان روز پنج شنبه با آراء احزاب دولت ائتلافی طرح جدید وام دهندگان بین المللی به یونان که برنامه های یاریی به این کشور را برای دو ماه دیگر و تا انتها فوریه سال 2015 تمدید نموده بود تصویب کرد. به این ترتیب آتن زمان بیشتری برای برآورده کردن شرایط وام دهندگان و پرداخت آخرین قسط وام 1.8 میلیارد یورویی دارد.

همچنین در این نشست به این مسئله که آلمان درباره یک خط اعتباری جدید برای آتن از صندوق ثبات اروپا بتواند وارد مذاکره گردد چراغ سبز نشان داده شد. در این تصمیم برنامه یاریی تا سقف 10.9 میلیارد یورو برای دوازده ما برای این کشور در نظر گرفته شده است که البته این یاری ها به شرایطی وابسته است.

برای کلایس پیتر ویلش از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی این گونه تصمیمات حمایتی برلین برای یونان با همه سوابق مالی بدی که دارد قابل درک نیست. وی یک راه دیگری را پیشنهاد داده و درخواست نموده است که یونان باید از منطقه یورو خارج گردد. این تنها راه امیدوارکننده به نفع یونانی ها است.

این سیاستمدار آلمانی با تاکید بر اینکه یونان نیازهای مالی خود برای سال 2015 را دقیقا نمی تواند اندازه گیری کند همچنین گفت: کمیسیون اروپایی از یک مبلغ بین شش تا دوازده میلیارد یورو سخن گفته که این حیرت آور است. در پنجمین سال بحران یورو یونان هنوز نتوانسته یک بودجه را تنظیم نموده و نیازهای مالی خود را دقیقا تعیین کند. چنین رویکردی را تنها وقتی می توان دنبال کرد که کشوری بداند در مواقع اضطراری فرد دیگری صورت حساب های آن را پرداخت می نماید و درباره یونانی ها این آلمانی ها هستند که این کار را انجام می دهند.

استفان بیل مایر از اقتصاد دانان ارشد آلمانی نیز خروج یونان از منطقه یورو را ممکن می داند. یک چنین سناریویی می تواند از دید این اقتصاد دان آلمانی با توجه به شرایط آشفته سیاسی در آتن سریعا محقق گردد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baham1.ir شناسه مطلب: 359

به "سیاستمدار آلمانی: یونان باید از منطقه یورو خارج گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمدار آلمانی: یونان باید از منطقه یورو خارج گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید